پاورپوینت آشنایی با پروین اعتصامی ۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت آشنایی با پروین اعتصامی ۳ دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت آشنایی با پروین اعتصامی ۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از مطالب داخلی اسلاید ها

پاورپوینت آشنایی با پروین اعتصامی ۳

اسلاید ۴: نام: رخشنده (پروین) اعتصامیزادهنگام: ۱۲۸۵خورشیدیمرگ هنگام: ۱۳۲۰خورشیدیعلت مرگ: بیماری حصبهزادگاه : تبریزآرامگاه: قم

اسلاید ۵: پدر پروین اعتصامی، یوسف اعتصامی(اعتصام الملک) است. بنا بر نقل علامه علی اکبر دهخدا:« در زبان ترکی اسلامبولی دبیری شیرین‌سخن، در فرانسه مترجمی توانا، در لسان و ادب عرب بالخصوص یکی از ائمّه و ارکان به شمار می‌آمد…قسمت عمده‌ی عمر را به تألیف و ترجمه گذراند…در تبریز، اولین مطبعه‌ی حروفی را دایر ساخت…در تهران، چندی ریاست کتابخانه سلطنتی و دارالتألیف وزارت معارف را عهده‌دار بود… [از آثار وی است:]ثوره الهند- تربیت نسوان- مجله بهار(در دو دوره)-تیره‌بختان،ترجمه کتاب اوّل له میز رابل نوشته ویکتور هوگو- خدعه و عشق اثر شیلر…پدر خانم پروین اعتصامی است که در سلاست و متانت شعر، هم‌رتبه‌ی استادان قدیم نظم و در میان زنان ایران به شهادت تاریخ، یگانه و فرید و گوهر رخشنده‌ی اکلیل مفاخر عصر حاضر است.»

اسلاید ۶: محمّدتقی بهار، شاعر و ادب پژوه معاصر، بر دیوان او مقدّمه نوشته که دلیلی محکم بر ارزش والای این اثر است.در دیوان وی، قالب «قطعه» خودنمایی بیشتری می‌کند. بهار، وقتی می‌خواهد درباره‌ی قطعه‌های پروین بنویسد، از آن‌ها به عنوان روح دیوان یاد می‌کند و معتقد است که شاعر، مهارت خود را در این قسمت، بیشتر نشان می دهد.

اسلاید ۷: مهارت پروین در سرودن «قطعه» مثال‌زدنی است. به گونه‌ای که وی را در کنار انوری، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قطعه‌سرایان ادب پارسی به حساب می‌آورند.

اسلاید ۸: استادی و زبردستی پروین، در فن مناظره شگفت‌انگیز است؛ به طوری که هرگاه نامی از مناظره به میان می‌آید، ناخودآگاه نام پروین اعتصامی در ذهن تداعی می‌گردد. وی را می‌توان بزرگ‌ترین مناظره‌سرای ادب پارسی نامید.

اسلاید ۹: چند نمونه از اشعار مناظره‌ای پروین اعتصامی:مست و هشیارمور و مارگوهر و سنگکوه و کاهدزد و قاضیصاف و دُردکرباس و الماسنخ و سوزندیده و دل

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.