نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در پیش بینی اضطراب امتحان دانشجویان مقطع کارشناسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در پیش بینی اضطراب امتحان دانشجویان مقطع کارشناسی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در پیش بینی اضطراب امتحان دانشجویان مقطع کارشناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در پیش بینی اضطراب امتحان دانشجویان مقطع کارشناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در پیش بینی اضطراب امتحان دانشجویان مقطع کارشناسی :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۲۰

اضطراب امتحان یکی از دلایل مهم عدم موفقیت آموزشی در دانشجویان محسوب می شود بنابراین یافتن متغیرهای مرتبط باآن ضرورتی انکار ناپذیر است. هدف پژوهش حاضر تعیین نقش راهبردهای تنظیم هیجانی در پیش بینی اضطراب امتحاندانشجو یان مقطع کارشناس ی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامیدانشجو یان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ به تعداد تقریبی ۴۵۰۰ نفر بود. ازبین جامعه پژوهش نمونه ای به حجم ۳۱۲ نفر با توجه به جدول مورگان و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ایانتخاب شدند و پرسشنامه های اضطراب امتحان اسپیلبرگ (۱۹۸۰)، راهبردهای تنظیم هیجانی گروس و جان (۲۰۰۳)، وخوددلسوزی نف (۲۰۰۳) را تکمیل کردند. داده های به دست آمده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانهمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد بین نمره کل راهبردها ی تنظیم هیجان ی و مولفه های ارز یابیمجدد هیجان ی و بازداری هیجانی؛ و مولفه قضاوت خود با نمره کل اضطراب امتحان و مولفه هیجان پذ یری رابطه منفی ومعنادار وجود دارد (P<0/05). در حالی که بین مولفه قضاوت خود با مولفه نگرانی؛ و بین مولفه بیش همانندی با نمره کلاضطراب امتحان و مولفه های نگرانی و هیجان پذ یری رابطه معناداری مشاهده نشد (P<0/05). همچنین نتایج تحلیلرگرسیون نشان داد متغیرهای ارزیابی مجدد هیجانی، ذهن آگاهی و احساس مشترکات انسان ی به صورت مثبت و متغ یر انزوا بهصورت منفی و در مجموع 43/4 در صد از تغییر ات اضطراب امتحان دانشجویان را پیش بینی می کنند (R(2)=0/434). بر ایناساس می توان نتیجه گرفت راهبردهای تنظیم هیجانی با اضطراب امتحان دانشجویان رابطه داشته و قادر به پیش بینی معنی دارآن هستند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.