جمعآوری و تعیین ویژگی جدایههای ایرانی ویروس چندوجهی هستهای کرم غوزه پنبه Helicoverpa armigera Single Nucleopolyhedro virus (HearSNPV) بر مبنای ژن پلیهدرین (polh)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جمعآوری و تعیین ویژگی جدایههای ایرانی ویروس چندوجهی هستهای کرم غوزه پنبه Helicoverpa armigera Single Nucleopolyhedro virus (HearSNPV) بر مبنای ژن پلیهدرین (polh) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جمعآوری و تعیین ویژگی جدایههای ایرانی ویروس چندوجهی هستهای کرم غوزه پنبه Helicoverpa armigera Single Nucleopolyhedro virus (HearSNPV) بر مبنای ژن پلیهدرین (polh)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جمعآوری و تعیین ویژگی جدایههای ایرانی ویروس چندوجهی هستهای کرم غوزه پنبه Helicoverpa armigera Single Nucleopolyhedro virus (HearSNPV) بر مبنای ژن پلیهدرین (polh)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جمعآوری و تعیین ویژگی جدایههای ایرانی ویروس چندوجهی هستهای کرم غوزه پنبه Helicoverpa armigera Single Nucleopolyhedro virus (HearSNPV) بر مبنای ژن پلیهدرین (polh) :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۷

استفاده از روشهای مبتنی بر اسیدنوکلئیک در شناسایی ویروسها به دلیل ساختار کوچک ژنومی آنها و تفاوتهای جزئی در سطح نوکلئوتید بین جدایهها یا استرینها، از اهمیت زیادی برخوردار است. در پژوهش حاضر، لاروهای مرده و/یا بیمار از مزارع گوجهفرنگی مناطق مختلف جغرافیایی ایران جمعآوری و برای آلودگی باکولوویروسیHelicoverpa armigera Single nucleopolyhedrovirus (HearSNPV) با روش بهینهسازی شده بر اساس سدیم دودسیل سولفات برای استخراج OBs، بررسی شدند. واکنش زنجیرهای پلیمراز (PCR) با استفاده از دو جفت آغازگر اختصاصی (Polh-a, Polh-b) طراحی شده بر اساس ناحیه حفاظت شده ژن پلیهدرین(Polh) برای ۲۶ جدایه ثبت شده از ویروس Hear/H. zea-SNPV انجام یافت. آلودگی به HearSNPVبا تکثیر باندهای مونومورفیک ۳۷۰ و ۷۹۰ نوکلئوتیدی در ۲۸ لارو تایید شد. همسانهسازی و تعیین توالی نوکلئوتیدی باندهای تکثیر شده، تعلق آنها به ژن Polhویروس چندوجهیهستهای گونههایarmigera H. و H. zea با شباهت بیش از ۶/۹۹ درصد را نشان داد. تجزیه و تحلیل تبارزایی جدایههای ایرانی HearSNPV همراه با سایر جدایههای ثبت شده از این ویروس در دنیا، جدایههای ایرانی را در گروه II آلفاباکولوویروسها طبقهبندی و کارایی بیشتر روش توسعه داده شده را اثبات کرد. پژوهش حاضر اولین گزارش از معرفی و شناسایی مولکولی جدایههای ایرانی HearSNPV با به کارگیری تکنینک PCR و DNA ویروس از لاروهای با هویت نامشخص بیمارگر، میباشد. با توجه به حصول اطمینان از موثر و مفید بودن این روش در غربالگری سریع لاروهای حشرات از نظر آلودگی به این ویروس و بررسی تبارزایش، بهرهمندی از آن در پژوهشهای آتی توصیه میگردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.