تاثیر درمان شناختی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نقص توجه مرور سیستماتیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر درمان شناختی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نقص توجه مرور سیستماتیک دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر درمان شناختی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نقص توجه مرور سیستماتیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر درمان شناختی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نقص توجه مرور سیستماتیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر درمان شناختی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نقص توجه مرور سیستماتیک :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۲

بیش فعالی/ نقص توجه، از اختلالات شایع میباشد که کودکان زیادی را درگیر میکند. یکی از نظریاتی که این اختلال را تبیین میکند به نقص در فرایند کارکردهای اجرایی اشاره دارد. بهبود مولفه های کارکردی به کاهش رفتارهای ناهنجار در کودکان منجر می شود. شناخت درمانی یک نوع مداخله درمان جو محور است که هدف از آن ارتقا مهارت و کاهش علائم رفتاری میباشد که میتواند در این زمینه به کار گرفته شود. هدف از مطالعه حاضر مرور سیستماتیک پژوهش های انجام گرفته در این زمینه است. در این مرور سیستماتیک، جستجوی مقالات کارآزمایی بالینی به زبان فارسی، با کلید واژه های شناخت درمانی و بیش فعالی/ نقص توجه در پایگاه های, Irandoc , Scholar.google, SID Magiran بین سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ صورت گرفت. در نهایت با اعمال معیارهای ورود و خروج و انجام غربالگری، یازده مقاله مورد ارزیابی و مرور سیستماتیک قرار گرفت. نتایج مطالعات حاکی از اثر بخش بودن درمان شناختی بر روی مولفه های کارکردهای اجرایی بخصوص حافظه فعال و بازداری پاسخ است. تعداد ۹ پژوهش در مورد تاثیر این نوع مداخله بر روی حافظه فعال بود که بیشترین پژوهشها در این زمینه را شامل می شود. مطالعات محدودی در مورد تاثیر پذیری سایر مولفه ها مانند: سرعت پردازش اطلاعات، انعطافپذیری شناختی و توجه صورت گرفته است. همچنین عمده مداخلات با استفاده از سیستم های رایانه ای و نرم افزاری انجام شده بود. پژوهشهای مورد بررسی با جامعه آماری متفاوت پسران، دختران و هر دو جنس با هم بودند. مطالعات مورد بررسی در گروه سنی ۷ تا ۱۳ سال، تاثیر شناخت درمانی بر کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به بیش فعالی/ نقص توجه را تایید می کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.