مطالعه تجزیه نفت خام با کروماتوگرافی گازی- طیف سنج جرمی و تولید متانوئیک اسید و بیوسورفکتانت توسط جدایه سودوموناس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه تجزیه نفت خام با کروماتوگرافی گازی- طیف سنج جرمی و تولید متانوئیک اسید و بیوسورفکتانت توسط جدایه سودوموناس دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه تجزیه نفت خام با کروماتوگرافی گازی- طیف سنج جرمی و تولید متانوئیک اسید و بیوسورفکتانت توسط جدایه سودوموناس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه تجزیه نفت خام با کروماتوگرافی گازی- طیف سنج جرمی و تولید متانوئیک اسید و بیوسورفکتانت توسط جدایه سودوموناس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه تجزیه نفت خام با کروماتوگرافی گازی- طیف سنج جرمی و تولید متانوئیک اسید و بیوسورفکتانت توسط جدایه سودوموناس :

تعداد صفحات : ۱۷

مقدمه: استفاده از بیوسورفکتانتها بهدلیل مزایایی نظیر سمیت پایین، تخریب پذیری زیستی و موثر بودن آنها در محدوده وسیعی از pH و دما افزایش چشمگیری داشته است. زیست پالایی استراتژی کاهش یا حذف ترکیبات نفتی با استفاده از میکروارگانیسمهایی است که توانایی تجزیه هیدروکربنهای نفتی را با استفاده از تولید بیوسورفکتانتها دارند. هدف از این تحقیق بررسی تولید بیوسورفکتانت و زیست پالایی نفت خام توسط باکتری جداسازی شده از لجن فعال پالایشگاه نفت اصفهان بوده است. مواد و روشها: تشخیص تولید بیوسورفکتانت از روشهای کمی و کیفی غربالگری مانند همولیز در محیط کشت آگار خوندار، روشهای پراکنش نفت و فروپاشی روغن، سنجش فعالیت امولسیونکنندگی و کشش سطحی انجام شد. باکتری با آزمونهای بیوشیمیایی و تعین توالی ژن ۱۶S rRNA شناسایی شد. باقیمانده هیدروکربنهای نفتی با استفاده از تجزیه و تحلیل به روش کروماتوگرافی گازی (GC-MS) آنالیز شد. نتایج: نتایج بررسیماهیت بیوسورفکتانت، با استفاده از روشهای کروماتوگرافیلایه نازک و طیف سنجی تبدیل فوریه مادون قرمز، مشخص کرد که بیوسورفکتانت مورد نظر ازنوع رامنولیپیدی است. جدایه باکتریایی مورد نظر سودوموناس شناسایی شد. در این پژوهش، باکتری سودوموناس جداسازی شده از لجن فعال پالایشگاه نفت اصفهان، قادر به تولید بیوسورفکتانت رامنولیپیدی بود و کشش سطحی را تا ۲۷ میلینیوتن بر متر کاهش داد. تجزیه و تحلیل کروماتوگرافی گازی حذف ۴۵/۸۰ درصد هیدروکربنهای نفتی را طی ۲۰ روز توسط این جدایه نشان داد. متانوئیک اسید به مقدار ۲۳ درصد از ترکیبات قابل توجه تولیدی بود. بحث و نتیجهگیری: نتایج مطالعه نشان داد که جدایه BA3 توانایی تولید بیشترین بیوسورفکتانت و همچنین تجزیه نفت خام را دارا بود. بنابراین این سویه پس از تایید غیربیماریزا بودن، قابل استفاده در زیست پالایی، تجزیه نفتخام و رفع آلودگیهای بهوجود آمده در محیط زیست، توسط صنعت نفت است. همچنین متانوئیک اسید تولید شده بهعنوان ماده آنتی-باکتریال در غذای دام کاربرد دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.