ارزیابی اختلاط برخی علف کش های بازدارنده استیل کوآنزیم آ کربوکسیلاز (ACCase) با کود مایع پرولکس بر خصوصیات رشدی و عملکرد زعفران (Crocus sativus L.)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی اختلاط برخی علف کش های بازدارنده استیل کوآنزیم آ کربوکسیلاز (ACCase) با کود مایع پرولکس بر خصوصیات رشدی و عملکرد زعفران (Crocus sativus L.) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی اختلاط برخی علف کش های بازدارنده استیل کوآنزیم آ کربوکسیلاز (ACCase) با کود مایع پرولکس بر خصوصیات رشدی و عملکرد زعفران (Crocus sativus L.)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی اختلاط برخی علف کش های بازدارنده استیل کوآنزیم آ کربوکسیلاز (ACCase) با کود مایع پرولکس بر خصوصیات رشدی و عملکرد زعفران (Crocus sativus L.)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی اختلاط برخی علف کش های بازدارنده استیل کوآنزیم آ کربوکسیلاز (ACCase) با کود مایع پرولکس بر خصوصیات رشدی و عملکرد زعفران (Crocus sativus L.) :

تعداد صفحات : ۱۴

زعفران (Crocus sativus L.) از جمله مهمترین محصولات اقتصادی خراسان رضوی و جنوبی است که بدلیل ارتفاع کم و پوشش گیاهی ضعیف، قدرت رقابت با علفهای هرز را ندارد. به منظور مقایسه کارایی سه نوع از علف­کش­های بازدارنده ACCase (سیکلوکسیدیم، هالوکسی­فوپ­آر­متیل­استر، کوییزالوفوپ­پی­اتیل) در کنترل علف­های هرز باریک برگ زعفران و اثرات اختلاط آنها با کود مایع پرولکس بر خصوصیات رشدی و عملکرد آن، آزمایشی مزرعه­ای در آرین شهر (استان خراسان جنوبی) در سال زراعی ۹۰-۱۳۸۹ به­صورت فاکتوریل در قالب طرح بلوک­های کامل تصادفی در سه تکرار اجرا شد. این آزمایش با دو عامل نوع علفکش در سه سطح (شامل علف کش­های سیکلوکسیدیم، هالوکسی­فوپ­آر­متیل­استر، کوییزالوفوپ­پی­اتیل) همراه شاهد بدون کاربرد علف­کش و کود مایع پرولکس در دو سطح (با و بدون کود مایع) اجرا شد. مزرعه آزمایش دو ساله بود و سمپاشی علفکشها و محلولپاشی کود مایع در مرحله سه تا پنج برگی علفهای هرز باریک برگ در نیمه بهمن ماه انجام شد. صفات تراکم و وزن خشک علفهای هرز باریک برگ و طول و وزن برگ و عملکرد زعفران مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که کاربرد کود مایع پرولکس وزن خشک برگ و عملکرد زعفران را در شرایط اختلاط با و بدون علفکش افزایش داد. علف­کش سیکلوکسیدیم (فوکوس) با تاثیر منفی بر گیاه زعفران باعث کاهش معنیدار عملکرد آن شد. در مورد علف­کش­های کوییزالوفوپ- پی- اتیل (تارگا­سوپر) و هالوکسی­فوپ- آر- متیل (گالانت­سوپر)، اگرچه عملکرد زعفران تفاوت قابل ملاحظهای با شرایط بدون کاربرد علفکش، وقتی اختلاط علفکش و کود مایع صورت نگرفت، نداشت، اما در شرایط اختلاط با کود مایع، افزایش عملکرد قابل توجهی (۱۰-۲ درصد) ایجاد شد. به طور کلی، به نظر میرسد که کاربرد کود مایع پرولکس همراه با علفکشهای تارگا­سوپر و گالانت سوپر ضمن کنترل مناسب علفهای هرز باریک برگ، عملکرد زعفران را افزایش خواهد داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.