ارزیابی وضعیت آلودگی هیدروکربنهای نفتی کل و فلزات سنگین در رسوبات ساحلی جنگل های حرای منطقه تیاب استان هرمزگان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی وضعیت آلودگی هیدروکربنهای نفتی کل و فلزات سنگین در رسوبات ساحلی جنگل های حرای منطقه تیاب استان هرمزگان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی وضعیت آلودگی هیدروکربنهای نفتی کل و فلزات سنگین در رسوبات ساحلی جنگل های حرای منطقه تیاب استان هرمزگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی وضعیت آلودگی هیدروکربنهای نفتی کل و فلزات سنگین در رسوبات ساحلی جنگل های حرای منطقه تیاب استان هرمزگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی وضعیت آلودگی هیدروکربنهای نفتی کل و فلزات سنگین در رسوبات ساحلی جنگل های حرای منطقه تیاب استان هرمزگان :

تعداد صفحات : ۲۴

به منظور ارزیابی شدت آلودگی فلزات سنگین و هیدروکربن های نفتی کل در رسوبات جنگل های حرای تیاب (در استان هرمزگان)، ۱۶ نمونه رسوب سطحی از این منطقه برداشت شد. علاوه بر غلظت هیدروکربن های نفتی کل و فلزات سنگین، برخی ویژگیهای فیزیکوشیمیایی رسوبات (دانه بندی، pH، ماده آلی کل و کربن آلی) نیز اندازهگیری شدند. بر اساس نتایج، غلظت هیدروکربنهای نفتی دامنه تغییرات اندکی از ۳۶/۰ تا ۸۹/۴ میکروگرم بر گرم دارد؛ همچنین ارزیابی خطر زیستمحیطی ناشی از آلودگی هیدروکربنهای نفتی با استفاده از شاخصهای کیفیت رسوب نشان داد رسوبات مطالعه شده هیچ گونه آثار زیستی نامطلوبی ندارند. غلظت فلزات در رسوبات محدوده ای بین ۱۶۳ میلی گرم بر کیلوگرم (برای نیکل) تا ۸ میلی گرم بر کیلوگرم (برای سرب) را دربرمی گیرد و همه آنها غلظت بیشتری از استاندارد رسوبات خلیج فارس دارند. بیشترین غلظت فلزات در ایستگاههای واقع در بنادر تیاب و کلاهی مشاهده می شود که احتمالا به علت آلودگی ناشی از فعالیت بنادر و شناورهای صیادی است. محاسبه ضریب غنی شدگی برای فلزات نیز نشان داد تمام فلزات (به جز نیکل) درجه آلودگی کمی دارند، ولی ریسک اکولوژیکی برای کل فلزات در حد متوسط (۱۴/۷۸) است. درنهایت، نتایج تحلیل خوشه ای و همبستگی نشان دادند هر دو منشا طبیعی و انسان زاد در ورود آلاینده های فلزی و نفتی به رسوبات نقش داشته اند؛ به طوری که فلزات سرب، روی و کروم منشا طبیعی و هیدروکربن های نفتی به همراه دو فلز نیکل و وانادیم منشا احتمالا انسان زاد دارند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.