آسیب شناسی گسترش شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش در شهرستان تبریز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
آسیب شناسی گسترش شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش در شهرستان تبریز دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد آسیب شناسی گسترش شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش در شهرستان تبریز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آسیب شناسی گسترش شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش در شهرستان تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن آسیب شناسی گسترش شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش در شهرستان تبریز :
سال انتشار : ۱۳۹۹
تعداد صفحات : ۲۱
پیشینه و اهداف: آموزش های فنیوحرفه ای نقش مهمی درتشکیلسرمایهانسانی، ازطریقتربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار در کشورهای مختلف جهان ایفامیکنند. این آموزشها در کشورهای در حال توسعه نهتنها عهدهدار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف اقتصاد این کشورها میباشند، بلکه ازطریق بستر سازی خوداشتغالی، بهحل مشکل بیکاری نیز کمک مینمایند. اینآموزش ها همچنین از مزیت بازدهی درکوتاهمدت و یا میانمدت برخوردار میباشند، بههمین دلیل کشورهای جهان توجه روزافزونی را به آموزش های فنیوحرفه ای مبذول داشتهاند. با توجه به نقش گسترش شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش در رونق تولید، اشتغال زایی و کاهش بیکاری، بررسی عوامل موثر در این حوزه اهمیت فراوان دارد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی آسیب های گسترش شاخههای –فنی و حرفهای و کاردانش در آموزشوپرور شهر تبریز بوده است، تا با شناسایی آسیب های موجود، در تصمیم سازیهای آینده در خصوص شاخههای فوق بهصورت علمی و کارشناسی شده اقدامگردد. روش ها : تحقیق با روش تلفیقی انجام شد. هنرآموزان شاغل در آموزشوپرورش تبریز که تعداد آنها ۱۰۲۸ نفر بود، جامعه تحقیق کیفی و هنرجویان هنرستان های تبریز، به عنوان جامعه پژوهش کمی انتخاب شدند که تعداد آنها ۱۴۴۶۴ نفر بودند. با۲۰ نفر از خبرگان که از طریق نمونهگیری گلوله برفی معرفی میشدند، در بخش کیفی، مصاحبه شد. نمونه هنرجویان براساس فرمول کوکران۳۷۰ نفر بودند که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای هدفمند سهمیه ای انتخاب شدند که هر هنرستان فنیوحرفهای و کاردانش، با توجه به تعداد و متناسب با آن در نمونهگیری نقش داشت. داده های کمی با روش آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، درصد) و آمار استنباطی (آزمون ضریب همبستگی پیرسون) و با استفاده از نرم افزار spssتجزیهوتحلیل شدند. ابزار پژوهش، یک پرسشنامه ۱۷ سوالی محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن از طریق نظرسنجی از اساتید مرتبط، تایید شد و پایایی آن با آلفای کرونباخ ۸۲/۰محاسبه گردید. یافتهها: پس از بررسی مصاحبههای گروه خبره، شش مولفه اصلی بهعنوان محل بررسی آسیب های کلی شاخهها در نظر گرفته شد. که عبارت بودند از ۱- حوزه برنامهریزی درسی و محتوا شامل (روش های تدریس، اهداف آموزشی، سیستم ارزشیابی، کتب درسی) ۲- حوزه مدیریت شامل (احتمال جذب در بازار کار، ایجاد انگیزش و علاقمندی نسبت به تحصیل در شاخههای مذکور، ارزیابی نیروها، ارتباط با صنعت، وجود اسناد بالا دستی موثر، عدم تمرکزگرایی) ۳- حوزه نگرشی و فرهنگی شامل (دیدگاه رسانه ها، گروه دوستان و خانوادها)، ۴- تجهیزات و منابع شامل (وجود امکانات کارگاهی، ایمنی و ورزشی)، بودجه مالی شامل (پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و میزان به روز رسانی تجهیزات)، تربیت معلم و نیروی انسانی شامل (ارتباط آموزش ها با زندگی واقعی، تناسب آموزش ها و کفایت آزمون ها). نتیجهگیری:در بخش تجهیزات کارگاهی، آسیب اساسی از نظر مخاطبان، مربوط به کمبود تجهیزات ایمنی با ضریب همبستگی پیرسون (۶۸۳/۰%) بوده است. از لحاظ برنامهدرسی و محتوا، بهدلیل عدم استفاده از پتانسیل بومی در کتابهای درسی در شاخههای فنیوحرفهای و کاردانش، پاسخگویی به نیاز مخاطبان، مطلوبنبوده (۷/۲۳%)، در حوزه آموزش و بهسازی نیروی انسانی، عدم ارتباط آموزشها با زندگی واقعی (۱/۳%) و در بعد فرهنگی، نگرش نامناسب گروه دوستان (۱/۲۱%) و در درجه بعد، نگرش منفی والدین و عدم تولید و پخش برنامههای ویژه تلویزیونی بهعنوان آسیب شناخته شدند. از نظر امکانات مالی و تجهیزات، بنا به اظهار مخاطبان، میزان، پاسخگویی بودجه تخصیصی برای تامین نیازهای کارگاه های فنیوحرفهای بسیار پایین بوده است (۲۵%). همچنین، نتایج ضریب همبستگی پیرسون در جامعه هنرجویان نشان داد، حدود ۹۰% از آسیب های این شاخه ها به روش های مدیریتی مربوط بوده است، که براین اساس میبایست طراحی سازوکارهای مناسب در گزینش مدیران هنرستانها با توجه به تخصص کارآمد در این حوزه و آموزش و بهسازی این قشر از اولویتهای آموزشوپرورش باشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.