شناخت و ارزیابی (اولویت بندی) عوامل، کدها و ژنوم های ژئوپلیتیک ترکیه در تدوین چشم انداز سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناخت و ارزیابی (اولویت بندی) عوامل، کدها و ژنوم های ژئوپلیتیک ترکیه در تدوین چشم انداز سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناخت و ارزیابی (اولویت بندی) عوامل، کدها و ژنوم های ژئوپلیتیک ترکیه در تدوین چشم انداز سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناخت و ارزیابی (اولویت بندی) عوامل، کدها و ژنوم های ژئوپلیتیک ترکیه در تدوین چشم انداز سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناخت و ارزیابی (اولویت بندی) عوامل، کدها و ژنوم های ژئوپلیتیک ترکیه در تدوین چشم انداز سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران :

تعداد صفحات : ۲۹

هدف از این پژوهش شناخت و ارزیابی (اولویت­بندی) عوامل (ثابت و متغیر)، کدها و ژنوم­های ژئوپلیتیک ترکیه در تدوین چشم­انداز سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران می­باشد؛ لذا از حیث هدف کاربردی و به لحاظ نوع روش و ماهیت از انواع تحقیقات «توصیفی موردی یا ژرفانگر»است. جامعه آماری شامل اساتید و صاحب­نظران دانشگاهی و نظامی آشنا به موضوع پژوهش شامل دو گروه از خبرگان (مصاحبه شوندگان به­تعداد ده­تن که به­صورت کاملا هدفمند انتخاب گردیده­اند) و پاسخگویان به پرسشنامه (۵۹ تن که به­روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب گردیده­اند)، بنابراین ابزار جمع­آوری داده­ها و اطلاعات پژوهش عبارت است از: مصاحبه، پرسشنامه محقق ساخت و مطالعات کتابخانه­ای. روش تجزیه و تحلیل داده­های کیفی، تحلیل محتوا و برای آزمون فرضیه­های پژوهش از آمار توصیفی (محاسبه ضریب میانگین) وآمار استنباطی(مقایسه زوجی و رتبه­بندی فریدمن) استفاده شده است. یافته­های پژوهش دال بر شناسایی ۷۷ عامل، کد و ژنوم ژئوپلیتیک ترکیه موثر بر تدوین چشم­انداره سیاست دفاعی ج.ا.ایران است که با توجه به کدگذاری­های انجام شده به ۳۴ عامل تلخیص و تقلیل یافته­اند. از مجموع این عوامل ۹ عامل ثابت، ۵ عامل متغیر، ۲۰ کد و ژنوم ژئوپلیتیک که مهمترین آن­ها به ترتیب رتبه­بندی فریدمن عبارتند از: عضویت ترکیه در ناتو و استقرار سپر موشکی در آن کشور، روابط و مناسبات ترکیه با ایالات متحده آمریکا، ساختار و قدرت ارتش ترکیه، موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواسترتژیک ترکیه، ساختار سیاسی قدرت، سیاست خارجی، نقش­آفرینی نیابتی و روابط با رژیم صهیونیستی. همچنین با توجه به سایر یافته­های پژوهش نقش و اثر کدها و ژنوم­های ژئوپلیتیک ترکیه در مقایسه با عوامل ژئوپلیتیک (ثابت و متغیر) بر تدوین سیاست دفاعی ج.ا.ایران به میزان قابل توجهی بیشتر است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.