بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۶

مقدمه: مهارت روابط بین فردی یکی از مهارت های اساسی زندگی انسان ها می باشد و روابط زوجین از مهمترین روابط بین فردی است. نداشتن و به کار نبردن مهارت های ارتباطی عامل مهم مشکلات زناشویی و تهدید جدی برای بقاء خانواده به شمار می آید.
هدف: مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر برنامه آموزشی مبتنی بر مدل بزنف بر مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان انجام شده است.
مواد و روش ها: پژوهش حاضر مطالعه نیمه تجربی بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان متاهل زن دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۹۷-۹۶ می باشد که به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. گروه مداخله در آموزش روابط بین فردی بر اساس سازه های مدل بزنف طی ۲ کارگاه ۴ ساعته شرکت کردند و در گروه کنترل مداخله ای صورت نگرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های دموگرافیک، مهارت ارتباطی کویین دام و پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر سازه های مدل بزنف بود. اطلاعات در دو مرحله قبل و ۴ هفته پس از اجرای آموزش جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۸ و آزمون های آماری تی مستقل و تی زوجی، آنالیز و تحلیل شد سطح معناداری کمتر از ۰/۰۵ در نظر گرفته شد.

یافته ها: آزمون های آماری نشان داد سن بانوان دانشجوی مورد مطالعه در گروه مداخله ۵/۲ ±۲۸/۲ و در گروه کنترل ۴/۳ ± ۲۹/۳ سال بود که همگن بودند. تفاوت میانگین نمره کل مهارت های ارتباطی بعد نسبت به قبل از مداخله در گروه مداخله ۱۲/۸±۰/۱۳ افزایش و در گروه کنترل ۴/۱ ±۱/۷ افزایش داشت و آزمون تی مستقل این تفاوت را معنی دار نشان داد (۰/۰۰۱ P<). بحث و نتیجه گیری: آموزش مبتنی بر مدل بزنف منجر به ارتقاء مهارت روابط بین فردی بانوان دانشجو با همسرانشان می شود، لذا، کاربرد گسترده آن در بانوان متاهل با هدف ارتقاء مهارت های روابط بین فردی با همسرانشان در راستای ارتقاء سلامت خانواده توصیه می گردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.