تاثیر نانو ذرات نقره و وزن بنه بر صفات فیزیولوژیک و مورفولوژیک زعفران (Crocus sativus L.) تحت شرایط اقلیمی سیستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر نانو ذرات نقره و وزن بنه بر صفات فیزیولوژیک و مورفولوژیک زعفران (Crocus sativus L.) تحت شرایط اقلیمی سیستان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر نانو ذرات نقره و وزن بنه بر صفات فیزیولوژیک و مورفولوژیک زعفران (Crocus sativus L.) تحت شرایط اقلیمی سیستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر نانو ذرات نقره و وزن بنه بر صفات فیزیولوژیک و مورفولوژیک زعفران (Crocus sativus L.) تحت شرایط اقلیمی سیستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر نانو ذرات نقره و وزن بنه بر صفات فیزیولوژیک و مورفولوژیک زعفران (Crocus sativus L.) تحت شرایط اقلیمی سیستان :

سال انتشار : ۱۴۰۰

تعداد صفحات : ۲۵

به منظور بررسی تاثیر نانو ذرات نقره و وزن بنه بر صفات فیزیولوژیک و مورفولوژیک زعفران تحت شرایط اقلیمی منطقه سیستان آزمایشی در روستای دادی واقع در بخش تیمور آباد شهرستان هامون به صورت فاکتوریل با طرح پایه بلوک های کامل تصادفی و ۳ تکرار بر دو وزن مختلف بنه زعفران (شامل کمتر از ۸ گرم و بیشتر از ۸ گرم) و دو غلظت تیمار نانو نقره (صفر وppm 50) طی دو سال متوالی، ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ انجام شد. نتایج نشان داد که استفاده از تیمار نانو ذرات نقره در هر دو سال تاثیر معنی دار بر صفات مورفولوژیکی و فیزیولوژیکی داشته و کلیه صفات مورد بررسی را در مقایسه با شاهد افزایش داد. همچنین تاثیر تیمار وزن بنه نیز بر تمامی صفات در طی این دو سال در بنه های بزرگتر از ۸ گرم معنی دار شد. نتایج حاصل از تجزیه صفات کمی و رنگ زعفران به روش HPLCنشان داد که در سال های اول و دوم رنگیزه، طعم و عطر زعفران در نمونه ای که به محلول نانو ذرات نقره آغشته شده بود افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به نمونه شاهد داشت. مقایسات نشان داد که در نمونه های بیشتر از ۸ گرم افزایش صفات نسبت به نمونه های کوچک تر معنی دار بود. نتایج این تحقیق نشان می هد که بنه گیاه زعفران با اندازه مطلوب درصورتی که در شرایط محیطی گرم و خشک تحت تاثیر محلول نانو نقره با غلظت های مناسب قرار گیرد می توان شاهد افزایش صفات کمی و کیفی و حتی بهبود صفات اقتصادی در این گیاه بود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.