تحلیل آسیب‌پذیری کاربری اراضی شهری جوانرود در برابر زلزله با استفاده از تحلیل شبکه ‏ای (ANP) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل آسیب‌پذیری کاربری اراضی شهری جوانرود در برابر زلزله با استفاده از تحلیل شبکه ‏ای (ANP) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل آسیب‌پذیری کاربری اراضی شهری جوانرود در برابر زلزله با استفاده از تحلیل شبکه ‏ای (ANP) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل آسیب‌پذیری کاربری اراضی شهری جوانرود در برابر زلزله با استفاده از تحلیل شبکه ‏ای (ANP) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل آسیب‌پذیری کاربری اراضی شهری جوانرود در برابر زلزله با استفاده از تحلیل شبکه ‏ای (ANP) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) :

تعداد صفحات : ۲۵

مخاطرات طبیعی و انسانی همواره تهدیدی برای زندگی انسان‏هاست. در دهه‏های اخیر،به‏‏‏رغم پیشرفت‏های علمی در پیش‏بینی حوادث و مدیریت بحران، بلایای طبیعی همچنان هزینه‏های سنگینی به جوامع انسانی وارد می‏سازند. از آنجا که ایران در میان ده کشور بلاخیز جهان قرار دارد و از میان بلایای طبیعی زمین‏لرزه در ایران، بنا به ماهیت خاص خود، از اهمیت و توجه بیشتری برخوردار است‏ـزیرا نسبت به سایر بلایای طبیعی دیگر فراوانی آن بیشتر است‏ـ تلفات و صدمات فراوانی نیز به همراه دارد. شهر جوانرود از شرایط ویژه‏ای در رابطه با مخاطراتی همانند زلزله برخوردار است. در پژوهش حاضر با استفاده از روش تحلیل شبکه‏ای (ANP) و با بهره‏گیری از نرم‏افزارهای Super Decisionو ARC GIS و با استفاده از داده‏های مربوط به کاربری اراضی شهر جوانرود، DEM 30×30 متری و نقشه زمین‏شناسی ۱:۱۰۰۰۰۰ پس از تبیین اصول، اهداف نقشه‏های آسیب‏پذیری مورد نیاز برای مشخص‏کردن پهنه‏های خطر به‏دست آمد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که حدود ۲۰/۰ از فضاهای ساخته‏شده شهری جوانرود در برابر این نوع از مخاطرات آسیب‏پذیری متوسط به بالایی دارد و ساختار کالبدی مطلوبی در چارچوب بحث مدیریت زلزله ارائه نمی‏کند؛ محلات حاشیه‏نشین در پهنه آسیب‏پذیری بالا و نیز مسکن مهرهای شهر به علت قرارگرفتن در حاشیه مرتفع شهر و سنگ بستر نامناسب و ارتفاع و شیب زیاد و تعداد طبقات بیشتر نسبت به سایر واحدها دارای آسیب‏پذیری بیشتری می‏باشند. فضای مسکونی و کاربری اراضی جوانرود نشان می‏دهد، درصورت بی‏توجهی و برنامه‏ریزی نامناسب، رویکرد مقابله با زلزله می‏تواند به فاجعه انسانی و مصیبتی بزرگ منتهی شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.