بررسی ارتباط نمایه و بارِ گلیسمی رژیم غذایی با سطح لیپیدهای سرم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط نمایه و بارِ گلیسمی رژیم غذایی با سطح لیپیدهای سرم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط نمایه و بارِ گلیسمی رژیم غذایی با سطح لیپیدهای سرم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط نمایه و بارِ گلیسمی رژیم غذایی با سطح لیپیدهای سرم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط نمایه و بارِ گلیسمی رژیم غذایی با سطح لیپیدهای سرم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک :

تعداد صفحات : ۱۰

مقدمه: سندرم تخمدان پلی­کیستیک، یک اختلال اندوکرینی شایع در زنان است و مقاومت انسولینی از یافته­های بالینی این سندرم است که نقش مهمی در پیشرفت اختلالات لیپیدی ایفا می‌کند. نمایه و بارِ گلیسمی رژیم غذایی می­تواند روی لیپیدهای خون اثرگذار باشد. به دلیل محدودیت مطالعات انجام شده در این زمینه، مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط نمایه و بارِ گلیسمی رژیمی و سطح لیپیدهای سرم در PCOS انجام گرفت.
روش‌کار: این مطالعه مورد- شاهدی در سال ۱۳۹۵ بر روی ۴۵ زن مبتلا به PCOS و ۴۵ زن سالم در بیمارستان زنان محب یاس تهران انجام شد. دریافت غذایی با استفاده از سه پرسشنامه یادآمد غذایی ۲۴ ساعته ارزیابی و نمایه و بارِ گلیسمی با روش استاندارد محاسبه شد. پروفایل لیپیدی اندازه‌گیری و مقاومت انسولینی با استفاده از فرمول محاسبه گردید. اندازه‌گیری­های تن‌سنجی در تمام افراد انجام گرفت. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS (نسخه ۱۶) و آزمون‌های تی مستقل و آزمون همبستگی انجام شد. میزان p کمتر از ۰۵/۰ معنی‌دار در نظر گرفته شد.
یافته‌ها: میانگین سطح سرمی کلسترول تام، مقاومت انسولین و میانگین نمایه گلیسمی در گروه بیمار به‌طور معناداری بیشتر از گروه سالم بود (۰۵/۰>p). بین بارِ گلیسمی با مقاومت به انسولین (۳۸۸/۰=r)، تری‌گلیسیرید (۴۰۱/۰=r) و HDL کلسترول (۳۷۱/۰- =r) در افراد بیمار ارتباط معناداری مشاهده شد (۰۵/۰>p). بین نمایه گلیسمی با شاخص­های بیوشیمیایی در افراد سالم و بیمار ارتباط معناداری مشاهده نشد (۰۵/۰<p). بارِ گلیسمی همبستگی مثبت و معناداری با مقاومت به انسولین (۰۰۹/۰=p) و تری‌گلیسیرید (۰۰۶/۰=p) نشان داد.
نتیجه‌گیری: اصلاح شیوه زندگی از جمله تغذیه صحیح و مدیریت کربوهیدرات دریافتی و کاهش بارِ گلیسمی رژیم غذایی ممکن است در پیشگیری یا کاهش عوارض بیماری از جمله اختلالات لیپیدی اثرگذار باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.