تعیین الگوی مقاومت آنتی بیوتیکی در جدایه‌های کلبسیلا پنومونیه جداشده از اورام پستان گاو در گاوداری‌های شهرستان شهرکرد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین الگوی مقاومت آنتی بیوتیکی در جدایه‌های کلبسیلا پنومونیه جداشده از اورام پستان گاو در گاوداری‌های شهرستان شهرکرد دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین الگوی مقاومت آنتی بیوتیکی در جدایه‌های کلبسیلا پنومونیه جداشده از اورام پستان گاو در گاوداری‌های شهرستان شهرکرد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین الگوی مقاومت آنتی بیوتیکی در جدایه‌های کلبسیلا پنومونیه جداشده از اورام پستان گاو در گاوداری‌های شهرستان شهرکرد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین الگوی مقاومت آنتی بیوتیکی در جدایه‌های کلبسیلا پنومونیه جداشده از اورام پستان گاو در گاوداری‌های شهرستان شهرکرد :

تعداد صفحات : ۱۸

مقدمه: ورم پستان گاو یکی از بیماری های شایع در گله گاوهای شیری است که توسط عوامل مختلفی از جمله کلبسیلا پنومونیه (KlebsiellaPneumonia) ایجاد می‌شود. در این ارتباط، مطالعه حاضر با هدف ردیابی باکتری کلبسیلا پنومونیه در موارد اورام پستان بالینی و تحت بالینی در گاو و بررسی الگوی مقاومت آنتی‌بیوتیکی این باکتری انجام شد. مواد و روش‌ها: در این پژوهش ۱۳۰ نمونه شیر از گاوهای شیری مبتلا به اورام پستان از گاوداری‌های شهرستان شهرکرد جمع‌آوری شدند و پس از کشت میکروبی و تأیید مولکولی جدایه‌های کلبسیلا پنومونیه جدا گشته، حضور شایع‌ترین ژن‌های کدکننده مقاومت آنتی‌بیوتیکی در این جدایه‌ها به روش PCR(PolymeraseChainReaction) و الگوی فنوتیپی مقاومت آنتی‌بیوتیکی به روش انتشار دیسک ارزیابی شدند. جهت تجزیه و تحلیل نتایج از مدل‌های آماری مربع کای و دقیق فیشر در سطح اطمینان ۹۵ درصد در نرم‌افزار آماری SPSS 20 استفاده گردید. یافته‌ها: از ۱۳۰ نمونه شیر مورد آزمایش، ۲۰ نمونه (۳۸/۱۵ درصد) آلوده به کلبسیلا پنومونیه بودند که در این جدایه‌ها حضور اکثر ژن‌های کدکننده مقاومت آنتی‌بیوتیکی ردیابی گردید؛ به‌طوری که ژن‌های sulI و aadA1 به‌ترتیب با فراوانی ۷۰ و ۶۵ درصد شایع‌ترین و ژن‌های cat1 و cmlA با فراوانی ۲۵ درصد نادرترین ژن‌های مقاومت آنتی‌بیوتیکی ردیابی‌شده در این جدایه‌ها بودند. شایان ذکر است که تمام جدایه‌ها نسبت به پنی‌سیلین و تتراسیکلین مقاوم بودند. نتیجه‌گیری: مقاومت آنتی‌بیوتیکی چندگانه در جدایه‌های کلبسیلا پنومونیه نشان‌دهنده استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک در درمان بیماری‌های عفونی بوده و لزوم انجام آنتی‌بیوگرام جهت انتخاب مؤثرترین آنتی‌بیوتیک در درمان اورام پستان را بیش از پیش بااهمیت می‌کند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.