تجربیات زیسته مراقبین سرطان کودکی در فاز انتهایی زندگی: یک مطالعه کیفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تجربیات زیسته مراقبین سرطان کودکی در فاز انتهایی زندگی: یک مطالعه کیفی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجربیات زیسته مراقبین سرطان کودکی در فاز انتهایی زندگی: یک مطالعه کیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجربیات زیسته مراقبین سرطان کودکی در فاز انتهایی زندگی: یک مطالعه کیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجربیات زیسته مراقبین سرطان کودکی در فاز انتهایی زندگی: یک مطالعه کیفی :

زمینه و هدف: مراقبت از کودکان مبتلا به سرطان، مسیری دشوار و منحصر بفرد است که مراقب را در معرض طیفی از تجارب مختلف قرار می دهد. هدف پژوهش حاضر واکاوی پدیدارشناسانه تجربیات زیسته مراقبین کودکان مبتلا به سرطان در مرحله یا فاز وخامت بود.
روش کار: این مطالعه به روش کیفی و با استفاده از سنت پدیدارشناسی توصیفی انجام گردید. از میان تمام مراقبین اصلی کودکان و نوجوانانی که پیش از ۱۸ سالگی تجربه ی تشخیص شایع ترین سرطان های کودکی را داشته اند و طبق نظر پزشکان معالج در فاز وخیم یا بعبارتی فاز انتهایی زندگی بیماری قرار داشتند با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و مبتنی بر اصل اشباع هشت نفر برای مشارکت در فرایند پژوهش انتخاب و موردِ مصاحبه قرار گرفتند. همه مصاحبه ها ضبط و سپس خط به خط دست نویس شد و در نهایت با استفاده از روشِ کلایزی (۱۹۸۷) تحلیل گردید.
یافته ها: هشت مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد و تحلیلِ داده هایِ حاصل از مصاحبه منجر به شناسایی و طبقه بندیِ ۱۱ زیر مضمون و دو مضمون اصلی (در محاصره ی ناخوشایندی هاُ در مواجهه با رخدادهایی ویژه) در زمینه ی تجارب زیسته مراقبین کودکان مبتلا به سرطان در فاز وخامت شد.
نتیجه گیری: مراقبین در حوزه ی سرطان کودکیِ پیشرفته با تجربه های دشوار هیجانی و موقعیت هایی منحصربفرد روبرو هستند که می تواند بر سلامت جسم و روان مراقب و روند مراقبت در پایان زندگی بیمار اثرات منفی قابل توجهی بگذارد. شناخت تجربه ی زیسته ی این گروه مهم از مراقبین به تیم‌های تخصصی درمان سرطان کمک خواهدکرد تا آگاهی مکفی جهت راهنمایی و پشتیبانی مراقبین داشته باشند و بطور مشارکت‌کننده ای برای شفاف‌سازی نیازهای بیماران و ارائه خدمات با کیفیت بالاتر مراقبین را همراهی کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.