ارتباط کنترل قند خون با بزاق غیر تحریکی و خشکی دهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط کنترل قند خون با بزاق غیر تحریکی و خشکی دهان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط کنترل قند خون با بزاق غیر تحریکی و خشکی دهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط کنترل قند خون با بزاق غیر تحریکی و خشکی دهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط کنترل قند خون با بزاق غیر تحریکی و خشکی دهان :

هدف: خشکی دهان یک عارضه‌ی آزاردهنده دیابت بوده که می‌تواند باعث کاهش کیفیت زندگی فرد شود و تا حد زیادی با کنترل ضعیف قند خون و داروهای مصرفی که باعث کم‌کاری غدد بزاقی می‌شوند، در ارتباط است.
مواد و روش‌ها: ۳۰ فرد دیابتی (سطح گلوکز ناشتا mg100ml /126 یا بالاتر)، ۳۰ فرد پره دیابتی (سطح گلوکز ناشتا mg100ml / 110 تا ۱۲۵) و ۳۰ فرد سالم (سطح گلوکز ناشتا کم‌تر از mg100ml / 100) از بین مراجعین بیمارستان کوثر شهرستان سمنان، با اخذ رضایت آگاهانه وارد مطالعه شدند. در همه آن‌ها مشخصات فردی، HbA1C و بزاق غیر تحریکی اندازه‌گیری و ثبت شد. HbA1C کم‌تر از ۷% به عنوان دیابت کنترل شده در نظر گرفته شد.
یافته‌ها: سه گروه از نظر جنس و سن جور بودند (۰۵/0P). میانگین±انحراف معیار میزان بزاق غیر تحریکی در بیماران دیابتی کنترل شده و بیماران کنترل نشده به ترتیب ۰۲/۰±۰۸/۰ و ۰۲/۰±۰۶/۰ میلی‌لیتر بر دقیقه با تفاوت معنی‌دار بود (۰۰۶/۰=P). میانگین±انحراف معیار میزان بزاق غیر تحریکی در بیماران دیابتی، پره دیابتی و در گروه کنترل به ترتیب ۰۲/۰±۰۷/۰، ۰۱/۰±۱۲/۰ و ۰۲/۰±۱۴/۰ میلی‌لیتر بر دقیقه با تفاوت معنی‌دار بود (۰۰۱/0P).
نتیجه‌گیری: بالا رفتن سطح گلوکز ناشتا باعث کاهش بزاق غیر تحریکی و از سوی دیگر افزایش میزان خشکی دهان می‌شود و از آن‌جائی که در افراد با دیابت کنترل نشده خشکی دهان بیش‌تر بوده، لذا میزان قند خون و نیز کنترل آن تاثیر بارزی بر کاهش بزاق غیر تحریکی و کاهش خشکی دهان دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.