تحلیل روند انتشارات در حوزه حوادث و آسیب‌های جاده‌ای و دیدارسازی ساختار علمی آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل روند انتشارات در حوزه حوادث و آسیب‌های جاده‌ای و دیدارسازی ساختار علمی آن دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل روند انتشارات در حوزه حوادث و آسیب‌های جاده‌ای و دیدارسازی ساختار علمی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل روند انتشارات در حوزه حوادث و آسیب‌های جاده‌ای و دیدارسازی ساختار علمی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل روند انتشارات در حوزه حوادث و آسیب‌های جاده‌ای و دیدارسازی ساختار علمی آن :

زمینه و هدف: صدمات جاده‌‌ای یکی از مهمترین مشکلات بهداشت عمومی و علت اصلی مرگ و آسیب در سراسر جهان است. هدف از پژوهش‌حاضر بررسی روند انتشارات در حوزه‌‌ی حوادث و آسیب‌های جاده‌ای و دیداری‌‌سازی ساختار علمی آن است.
روش بررسی: مطالعه‌‌ی حاضر از نوع علم‌‌سنجی، روش انجام آن مقطعی و شامل بازه زمانی ۲۰۱۸-۲۰۰۵ است. ۶۵۶۳ مدرک در حوزه حوادث و آسیب‌‌های جاده‌‌ای به عنوان جامعه آماری از وبگاه‌علوم گردآوری و تحلیل شد. دیداری‌سازی ساختار علمی با نرم‌‌افزار Histcite و بررسی ارتباط میان متغیرها با آزمون اسپیرمن انجام گردید. آمار تلفات جاده‌ای از گزارش سازمان بهداشت جهانی استخراج شد.
یافته‌ها: کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلستان به ترتیب با انتشار ۹۲۷، ۷۰۰ و ۶۵۱ مدرک در رتبه‌های اول تا سوم قرار داشتند. مدارک ‌این سه کشور به ترتیب ۲۶۳۷۳، ۲۴۴۴۷ و ۲۳۷۳۳ استناد دریافت کرده‌اند. رتبه تلفات حوادث و آسیب‌های جاده‌ای برای این سه کشور به‌‌ترتیب ۸۹، ۱۱۵ و ۱۳۲ است و میزان تلفات در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برای‌این سه کشور برابر با ۶/۱۰، ۴/۵ و ۹/۲ نفر است. ازسوی‌دیگر، کشورهای لیبی، تایلند و مالاوی(در جنوب شرق آفریقا) رتبه‌های اول تا سوم را در حوزه‌ حوادث و آسیب جاده ای به خود اختصاص داده‌اند. تعداد انتشارات این سه کشور به‌‌ترتیب ۵، ۵۸ و ۱۸ و رتبه انتشارات آن‌ها به ترتیب ۱۰۰، ۳۴ و ۶۵ می‌باشد. مدارک ‌این سه کشور به ترتیب ۶۸۷، ۳۲۹ و ۱۰۴ استناد دریافت نموده‌اند. میزان تلفات در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برای‌این سه کشور به ترتیب برابر با ۴/۷۳، ۲/۳۶ و ۳۵ نفر می‌باشد.
نتیجه‌گیری: رابطه‌‌ی بین رتبه در میزان انتشارات و رتبه در حوادث جاده‌ای منفی و معنی‌دار بود به‌‌طوری‌‌که کشورهای دارای انتشارات بیشتر، رتبه‌‌ی کمتری را در تلفات جاده‌‌ای به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده‌‌ی رابطه‌‌ی معکوس میان تعداد انتشارات با تعداد آسیب‌های جاده‌ای است؛ یعنی هرچه تعداد انتشارات در این حوزه افزایش یابد، رتبه در آسیب‌ها بهبود خواهد یافت. به نظر می‌رسد یکی از عواملی که ممکن است در کاهش آسیب‌ها و حوادث جاده‌ای موثر باشد مداخله جدی پژوهشگران در انجام تحقیقات این حوزه به منظور بالابردن آگاهی و ‌ایجاد فرهنگ ترافیکی برای شهروندان است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.