تجزیه و تحلیل جایگاه نویسندگی زنان در مقالات علمی (مطالعه ی موردی: فصلنامه های حوزه جغرافیا)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تجزیه و تحلیل جایگاه نویسندگی زنان در مقالات علمی (مطالعه ی موردی: فصلنامه های حوزه جغرافیا) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تجزیه و تحلیل جایگاه نویسندگی زنان در مقالات علمی (مطالعه ی موردی: فصلنامه های حوزه جغرافیا)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجزیه و تحلیل جایگاه نویسندگی زنان در مقالات علمی (مطالعه ی موردی: فصلنامه های حوزه جغرافیا)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تجزیه و تحلیل جایگاه نویسندگی زنان در مقالات علمی (مطالعه ی موردی: فصلنامه های حوزه جغرافیا) :

سابقه و هدف: علیرغم افزایش سهم زنان تحصیل کرده در طول زمان، زنان همچنان در سمت ‌های دانشگاهی و رهبری، جوایز افتخاری و ارتقاء علمی، نقش کمتری دارند. از آنجا که یکی از مهمترین نشانگرهای موفقیت در مشاغل دانشگاهی، تالیف مقالات علمی آن‌ ها است، در این پژوهش به بررسی الگوی همکاری جنسیتیِ نویسندگان مقالات فصلنامه‌ های جغرافیا و آمایش شهری-منطقه‌ ای، جغرافیا و توسعه و مخاطرات محیط طبیعی تا سال ۱۳۹۸ پرداخته شده است.
مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی بوده و به صورت توصیفی- پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل تمام مقالات نمایه شده و اطلاعات نویسندگان آن ‌ها در مجله ‌های حوزه جغرافیای دانشگاه سیستان و بلوچستان می ‌باشد. بدین‌ منظور، برای هر مقاله عواملی همچون تعداد مقالات چاپ شده در فصلنامه ‌ها، تعداد نویسندگان، تعداد نویسندگان زن، جنسیت نویسندگان اول و رابط، بررسی و با استفاده از آزمون تی مستقل و نرم‌ افزار SPSS و Excel تجزیه و تحلیل شده است.
یافته‌ها: بررسی ‌ها نشان داد ۳۷/۵ درصد مقالات به ‌وسیله سه نویسنده نوشته شده است که نشان از تمایل نویسندگان به همکاری در این حوزه دارد. همچنین فرضیه ‌های اصلی تحقیق مبنی بر عدم وجود تفاوت در جنسیت نویسندگان اول و رابط رد شد و یافته ‌ها نشان داد که زنان سهم کوچکی در جایگاه ‌های نویسندگی مقالات در این فصلنامه‌ ها دارند و به ترتیب تنها در ۱۵/۵ و ۱۴/۴ درصد مقالات در نقش نویسنده‌ی اول و رابط حضور داشتند.
نتیجه‌گیری: گرچه مشارکت زنان در مقالات چاپ شده در فصلنامه ‌های مورد نظر در سال ‌های اخیر افزایش یافت اما همچنان جای خالی آن ‌ها در جایگاه ‌های اصلیِ مقالات به چشم می ‌خورد و سهم بسیار اندکی در جایگاه اصلی نویسندگان مقالات (نویسنده اول و نویسنده مسئول) دارند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.