بررسی وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان ایران؛ یک مرور نظام‌مند و متاآنالیز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان ایران؛ یک مرور نظام‌مند و متاآنالیز دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان ایران؛ یک مرور نظام‌مند و متاآنالیز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان ایران؛ یک مرور نظام‌مند و متاآنالیز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان ایران؛ یک مرور نظام‌مند و متاآنالیز :

زمینه و هدف: عدالت ادراک شده سازمانی مفهومی است که برای توصیف عدالت مرتبط با موقعیت شغلی به کار می‌رود. با توجه به نقش عدالت اراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان به منظور افزایش ارتقای رضایت، انگیزش و کارایی در جهت ارائه خدمات با کیفیت، این مطالعه با هدف بررسی وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان ایران از طریق مرور سیستماتیک مقالات چاپ شده از یکم فروردین ۱۳۸۴ الی پایان اسفند ۱۳۹۷ انجام شده است.
روش‌پژوهش: در مطالعه مرور سیستماتیک و متاآنالیز حاضر جستجوی الکترونیکی در پایگاه‌های اینترنتی فارسی SID، Iranmedex ،Medlib ، civilica، Irandoc و انگلیسی Web of science، PubMed، Scopus و Google scholar با استفاده از کلید واژه‌های عدالت، برابری، مساوات، عدالت سازمانی، عدالت ادراک شده، نظام بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها و معادل انگلیسی این کلید واژه‌ها انجام شد.۵۲۰ مقاله به صورت مرحله به مرحله مطالعه و بررسی شدند. ۴۶۹ مقاله پس از بررسی موارد تکراری و مطالعه عنوان و چکیده حذف شدند و متن کامل ۵۱ مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت با استفاده از چک لیست ارزیابی کیفیت، ۳۰ مقاله که میانگین عدالت ادراک شده سازمانی را سنجیده بودند انتخاب شدند و سایر مقالات به علت نداشتن معیارهای لازم و غیر مرتبط بودن حذف شدند. جهت تحلیل ناهمگنی بین مطالعات و متاآنالیز از نرم افزار Stata 14 و آزمون Qو شاخص I2 استفاده شد.
یافته‌ها: برای بررسی وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان به صورت سیستماتیک ومتاآنالیز ۳۰ مطالعه و برای ابعاد آن (عدالت توزیعی، رویه‌ای و تعاملی) ۲۳ مطالعه از ۳۰ مطالعه شرایط ورود به تحقیق را داشته اند که میانگین نمره عدالت ادراک شده سازمانی به‌دست آمده ۶۰/۷۱ و میانگین نمره بعد عدالت توزیعی، رویه ای و تعاملی به ترتیب ۵۴/۷۴ ، ۵۸/۵۲ و ۶۲/۴۱ به‌دست آمد.
نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان دهنده مطلوب بودن وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی در نظام بهداشت و درمان ایران می‌باشد و از نظر بعد عدالت تعاملی که مربوط به رفتارها و ارتباطات مدیران نسبت به کارکنان است وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر ابعاد عدالت سازمانی دارد. همچنین وضعیت عدالت ادراک شده سازمانی و ابعاد آن در بیمارستان‌های خصوصی نسبت به سایر محیط‌های پژوهشی از جمله بیمارستان‌های دولتی، واحدهای ستادی و بیمارستان‌هایی که به صورت مختلط انتخاب شده‌اند، مطلوب‌تر است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.