مطالعه تطبیقی تأثیر پایه‌های قلیایی- بوری و سربی- بوری بر رنگ حاصل از احیای ترکیبات فلزی رنگزای منتخب به روش احیاء درون محفظه ساگار (ویژه هنرمندان)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه تطبیقی تأثیر پایه‌های قلیایی- بوری و سربی- بوری بر رنگ حاصل از احیای ترکیبات فلزی رنگزای منتخب به روش احیاء درون محفظه ساگار (ویژه هنرمندان) دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه تطبیقی تأثیر پایه‌های قلیایی- بوری و سربی- بوری بر رنگ حاصل از احیای ترکیبات فلزی رنگزای منتخب به روش احیاء درون محفظه ساگار (ویژه هنرمندان)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه تطبیقی تأثیر پایه‌های قلیایی- بوری و سربی- بوری بر رنگ حاصل از احیای ترکیبات فلزی رنگزای منتخب به روش احیاء درون محفظه ساگار (ویژه هنرمندان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه تطبیقی تأثیر پایه‌های قلیایی- بوری و سربی- بوری بر رنگ حاصل از احیای ترکیبات فلزی رنگزای منتخب به روش احیاء درون محفظه ساگار (ویژه هنرمندان) :

تاریخ سفال و سرامیک جهان، سرشار از فرم‌ها، نقوش مختلف و شیوه‌های گوناگون ساخت، پخت و تزیین است. تحقیق حاضر، با هدف بررسی تأثیر پخت احیایی درون محفظ ساگار بر اکسیدهای رنگی مختلف در دو پای لعاب قلیایی- بوری و سربی- بوری شکل گرفته است. سوال مطرح شده در این پژوهش این است که پایه‌های مختلف لعاب سربی- بوری و قلیایی- بوری، بر نوع رنگ حاصل از احیای درون ساگار، چه تأثیری بر ترکیبات فلزی رنگزای منتخب دارند که شامل نیترات نقره، اکسیدهای مس، آهن و آنتیموان و ترکیب آنهاست؟ این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش به شکل تجربی انجام گرفته ‌است. جمع‌آوری اطلاعات پژوهش، به شیو کتابخانه‌ای، اسنادی بوده که با آزمایش و مشاهده، تکمیل گردیده است. نمونه‌های آزمایش، با جنس بدن یکسان (ارتن‌ور فریتی)، در مجاورت ماد سوختنی یکسان (براده چوب) و در دمای ۶۵۰ درج سانتی‌گراد مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نتایج تحقیق، نشان‌دهند تأثیر نوع لعاب پایه بر میزان احیاء و نوع رنگ به دست آمده‌ است. در پای سربی- بوری ، احیای تقریباً یکدست تمامی نمونه‌ها و تشکیل فام فلزی روی سطح لعاب و رنگ‌بندی تیره‌تر و پخته‌تر، مشاهده شد که در میزان صاف و براق‌شدن سطح، با توجه به افزوده‌ها تفاوت وجود دارد. این نتیجه، در پای قلیایی- بوری به‌ صورت جلوه‌های ابر و بادی و رنگ‌های روشن‌تر نمودار شد. هم‌چنین وجود سرب در لعاب سربی- بوری ، عامل تسریع احیای فلزات موجود روی سطح لعاب‌ است و بالابردن دمای کوره و افزودن ماد سوختنی، به احیای بیش‌تر سطح لعاب کمک می‌کند. به طورکلی، نوع رنگ، میزان شفافیت و یکدستی لعاب، تحت تأثیر نوع لعاب پایه و نوع ماد رنگزا قرار دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.