نقش مولفه‌های سلامت روان در رفتارهای پرخطر رانندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش مولفه‌های سلامت روان در رفتارهای پرخطر رانندگی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش مولفه‌های سلامت روان در رفتارهای پرخطر رانندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش مولفه‌های سلامت روان در رفتارهای پرخطر رانندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش مولفه‌های سلامت روان در رفتارهای پرخطر رانندگی :

چکیده

اهداف: رفتارهای پرخطر رانندگی یکی از عوامل افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای است که هزینه‌های زیادی برای جامعه دارد و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط مؤلفه‌های سلامت روان با رفتارهای پرخطر رانندگی در میان رانندگان بین‌شهری جاده تبریز- اهر انجام شد.

مواد و روش‌ها: این پژوهش از نوع همبستگی-پیش‌بین است که در میان تمامی رانندگان جاده تبریز-اهر که حداقل دو سال سابقه فعالیت رانندگی داشتند، در سال ۱۳۹۷ انجام شد. نمونه‌ای به حجم ۱۰۰ نفر از میان ۱۳۰ راننده بین‌شهری به‌صورت در دسترس انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده پرسش‌نامه رفتار رانندگی منچستر با پایایی ۹۶/۰ و روایی ۸۱/۰ و پرسش‌نامه سلامت عمومی با پایایی ۸۴/۰ تا ۹۲/۰ و روایی ۵۵/۰ بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل رگرسیون چندگانه با روش همزمان در قالب نرم‌افزار SPSS 20 انجام شد.

یافته‌ها: مطالعه حاضر بر روی ۱۰۰ نفر از رانندگان مرد با میانگین سنی ۸۰/۲±۵۶/۳۸ سال انجام شد. میانگین نمرات مؤلفه‌های سلامت روان و رفتارهای پرخطر در بین رانندگان در حد کمتر از متوسط بود و یافته‌ها نشان داد رابطه بین مؤلفه‌های نشانه‌های جسمانی، اضطراب، کارکرد اجتماعی و افسردگی با رفتارهای پرخطر رانندگی معنادار بود (۰۵/۰>p). مؤلفه‌های سلامت روانی قادر به پیش‌بینی رفتارهای پرخطر رانندگی بودند و این چهار شاخص با یکدیگر ۷/۶۹ درصد از واریانس شاخص رفتارهای پرخطر رانندگی را تبیین کردند.

نتیجه‌گیری: رفتارهای پرخطر رانندگی به وسیله علایم جسمانی، اضطراب، افسردگی و اختلال کارکرد اجتماعی قابل پیش‌بینی است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.