پاورپوینت درر و غرر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت درر و غرر دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت درر و غرر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت درر و غرر :

تفسیر غرر الفرائد و درر القلائد

سید مرتضی علم الهدی، مـردی جـامع بوده است هم ادیب بوده و هم متکلم و هم فقیه آراء فقهی او مورد توجه فقهاء اسـت کـتـاب مـعـروف او در فقه، یکی انتصار است و دیگرکتاب جمل العلم و العمل او و برادرش سید رضی، (جامع نهج البلاغه) نزد شیخ مفید تحصیل کرده‌اند.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی مفسر
۲ – معرفی تفسیر
۳ – اسامی و چاپ‌های کتاب
۳.۱ – تفاسیر دیگر
۴ – پانویس
۵ – منبع

۱ – معرفی اجمالی مفسر

غررالفرائد و دررالقلائد (تفسیر شریف المرتضی) اثـر عـلـم الـهـدی سید مرتضی یا شریف مرتضی، ابوالقاسم علی (۳۵۵ – ۴۳۶ ق) فرزند ابواحمد الحسین موسوی از نواده‌های ابراهیم مجاب فرزند امام موسی کاظم (علیه‌السّلام) از اعاظم علمای شیعه و شیخ طائفه امامیه و نقیب علویان. ابن عماد حنبلی از وی به عنوان نقیب طالبان و رئیس شیعه در عراق یاد می‌کند.

۲ – معرفی تفسیر

کـتـاب غـررالـفرائد و دررالقلائد بر اساس مجلس به مجلس تالیف گشته است که بخشی از این کـتـاب در تـفـسـیـر آیات قرآن کریم و توضیح مشکلات آیات و تاویل و تفسیر قرآن کریم و شرح احادیث معضله است.
سید اعجاز حسین هندی کنتوری در کتاب خود کشف الحجب به نقل از سید سعید گانپوری مـی نـویـسـد که سید شریف مرتضی این کتاب را در راه حجاز بر شاگردان خود املاء کرده و لذا مراعات تنظیم و ترتیب در این کتاب نشده است. یـکـی از شیوخ مصر درباره این کتاب می‌گوید من در کتاب غررالفرائد و دررالقلائد به مسائلی برخورد کرده‌ام که هرگز در کتب سیبوبه و سایرین ندیده‌ام.

۳ – اسامی و چاپ‌های کتاب

شیخ آقابزرگ تهرانی در الذریعه می‌نویسد این کتاب به نام‌های مختلفی شهرت دارد از جمله الامالی، تفسیر شریف مرتضی، مجالس التاویلات، مجالس کشف الیات، مجالس الشریف المرتضی. ین کتاب نفیس دارای هشتاد مجلس درس است.
محمد ابوالفضل ابراهیم در سال ۱۳۷۳ ق، ص۱۴۵۴ م این کتاب را تحت عنوان امالی المرتضی تحقیق و در مصر توسط دار احیاء الکتب العربیه در دو مجلد به چاپ رسانده است و مکررا افست گردیده و آخرین افست توسط کتابخانه مرعشی قم به عمل آمده است. گفتنی است که نزدیک به نیمی‌ از امالی در تفسیر و شرح آیات دشوار قرآنی است.

۳.۱ – تفاسیر دیگر

تـفاسیر دیگری از علم الهدی شریف مرتضی نام برده‌اند که آنها عبارتند از:
۱) المحکم و المتشابه، شریف مرتضی عمده گفته‌های خود را در این تفسیر از نوشته‌های نعمانی معروف به ابو زینب اخذ کرده است. حر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.