پاورپوینت ولادت امام محمدتقی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ولادت امام محمدتقی دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ولادت امام محمدتقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ولادت امام محمدتقی :

میلاد امام جواد

ابوجعفر محمد بن علی‌ (علیه‌السّلام) (۱۹۵-۲۲۰ ه.ق)، مشهور به امام جواد (علیه‌السّلام) و جوادالائمه، امام نهم‌ از امامان‌ دوازده‌گانه ‌و یکی ‌از چهارده‌ معصوم می‌باشد‌.
میلاد امام جواد (علیه‌السّلام) را دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری و بنا به نقلی نوزدهم رمضان سال ۱۹۵ ذکر کرده‌اند.
آن حضرت مولودی پر خیر و برکت خوانده شده، چرا که با ولادت آن حضرت، شبهات بسیاری که درباره امامت و امام رضا (علیه‌السّلام) مطرح بود بر طرف شد و امام رضا (علیه‌السّلام) توانست از مشکلاتی که با آنان روبرو بود، رهایی یابد.

فهرست مندرجات

۱ – تاریخ ولادت
۲ – کنیه و القاب
۳ – شهادت
۴ – دوران امامت
۵ – مولودی پر خیر و برکت
۶ – شبهه امامت کودک
۶.۱ – پاسخ امام جواد
۶.۲ – مناظرات
۷ – نقل محدثان سنی از امام
۸ – پانویس
۹ – منبع

۱ – تاریخ ولادت

امام نهم که مشهور است به جوانترین امام، در دهم رجب سال ۱۹۵ هـق در مدینه النبی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) دیده به جهان گشود.

[۱] اربلی، علی بن عیسی، کشف الغمه، ج۳، ص۱۳۴.

البته نقل دیگری نیز در مورد تاریخ ولادت حضرت وجود دارد و آن نوزدهم رمضان سال ۱۹۵ ق است؛

[۲] اربلی، علی بن عیسی، کشف الغمه، ج۳، ص۱۳۴.

که این فراز از دعای ناحیه مقدسه:
«اللهم انی اسئلک بالمولودین فی رجب، محمد بن علی الثانی وابنه علی بن محمد المنتجب»
مؤید قول اول است، که بیان شد.

۲ – کنیه و القاب

پدر امام جواد (علیه‌السّلام)، ابوالحسن علی الرضا ابن موسی الکاظم (علیهما‌السلام) و مادرشان “سبیکه” یا “ریحانه” که حضرت رضا (علیه‌السّلام) او را “خیزران” نامیدند.

[۳] مفید، محمد بن محمد، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج۲، ص۲۷۳.

[۴] طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری باعلام الهدی، ج۲، ص۹۱.

نام بزرگوارش محمد و کنیه‌اش مانند کنیه جد بزرگوارش امام محمدباقر (علیه‌السّلام)، ابوجعفر؛ به همین جهت به ابی‌جعفر ثانی معروفند. از القاب آن حضرت می‌توان به قانع، مرتضی، جواد، تقی، رضی، منتجب و باب المراد اشاره کرد.

[۵] طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری باعلام الهدی، ج۲، ص۹۱.

۳ – شهادت

امام جواد (علیه‌السّلام) حدود هشت سال داشتند که با شهادت پدر بزرگوارشان در سال ۲۰۲هـ به امامت منصوب شدند. و در سال ۲۲۰ هـ، در سن بیست و پنج سالگی به فرمان معتصم عباسی، توسط همسرش‌ ام الفضل دختر مامون عباسی مسموم و به شهادت رسیدند و در بغداد کنار قبر جدش، موسی بن جعفر (علیه‌السّلام) به خاک سپرده شدند.

[۶] مفید، محمد بن محمد، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج۲، ص۲۹۵.

۴ – دوران امامت

پیشوای نهم در مجموع دوران امامت خود، که حدود ۱۷ سال بود، با دو خلیفه عباسی یعنی مامون و معتصم، معاصر بوده است، که معتصم بعد از روی کار آمدن، حضرت را به اجبار از مدینه به بغداد احضار کرد و طبق شیوه سیاسی‌ای که مامون در مورد امام رضا (علیه‌السّلام) به کار برده بود، او را در پایتخت تا هنگام شهادتشان که حدود یک سال طول کشید، تحت نظارت شدید خود قرار داد.

[۷] مفید، محمد بن محمد، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج۲، ص۲۸۹.

۵ – مولودی پر خیر و برکت

تولد امام جواد (علیه‌السّلام) برکاتی را به دنبال داشت. با تولد این مولود عزیز، امام رضا (علیه‌السّلام) توانست از مشکلاتی که با آنان روبرو بود، رهایی یابد. مشکلاتی که در عصر امامان قبل بی‌سابقه بوده است. زیرا از یک سو پس از شهادت امام کاظم (علیه‌السّلام) تا حدود چهل و هفت سالگی، دارای فرزند نشده بود، و چون احادیث رسیده حاکی بود که امامان دوازده نفرند، که نه نفر آنان از نسل امام حسین (علیه‌السّلام) خواهند بود، فقدان فرزند برای امام رضا (علیه‌السّلام)، هم امامت خود آن حضرت و هم تداوم امامت را زیر سؤال می‌برد و واقفیه این موضوع را بهانه قرار داده و امامت حضرت رضا (علیه‌السّلام) را انکار می‌کردند.
گواه این ادعا، اعتراض حسین بن قیاما واسطی به امام هشتم در این مورد و پاسخ آن حضرت است. “ابن قیاما” که از سران واقفیه بوده است، طی نامه‌ای به امام رضا (علیه‌السّلام) او را متهم به عقیمی کرد و نوشت: چگونه ممکن است امام باشی در حالی که فرزند نداری؟ امام در پاسخ نوشت: از کجا می‌دانی که من دارای فرزند نخواهم بود، سوگند به خدا بیش از چند روزی نمی‌گذرد که خداوند، پسری به من عطا می‌کند که حق را از باطل جدا می‌کند.

[۸] مفید، محمد بن محمد، الارشاد فی معرفه حجج الله علی العباد، ج۲، ص۲۷۷.

تولد حضرت جواد (علیه‌السّلام) به این سمپاشی‌ها خاتمه داد و موضع امام و شیعیان که از این نظر در تنگنا قرار

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.