پاورپوینت مختارنامه (مجموعه رباعیات عطار)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مختارنامه (مجموعه رباعیات عطار) دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مختارنامه (مجموعه رباعیات عطار)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مختارنامه (مجموعه رباعیات عطار) :

مختارنامه (مجموعه رباعیات عطار)

پدیدآوران

عطار، محمد بن ابراهیم (نویسنده)

شفیعی کدکنی، محمدرضا (محقق)

عنوان‌های دیگر

مختارنامه: مجموعه رباعیات

مجموعه رباعیات عطار

مختارنامه

ناشر

سخن

مکان نشر

تهران – ایران

سال نشر

۱۳۸۶ ش

چاپ

۳

موضوع

شعر عرفانی – قرن ۶ق.

شعر فارسی – قرن ۶ق.

زبان

فارسی

تعداد جلد

۱

کد کنگره

‏PIR‎‏ ‎‏۵۰۴۵

کتابخوان

مشاهده


مختارنامه مجموعه رباعیات عطار نیشابوری
بنابر شواهد موجود، رباعى قالب شعرى اصیل فارسى به شمار مى‌رود که در سده‌هاى ششم و هفتم بسیار رونق داشته و مجموعه رباعیات فراوانى در این روزگار تدوین شده است. این اثر رباعى‌هاى عطار را در بردارد و خود شاعر مقدمه‌اى به نثر بر آن نوشته و گفته است که گروهى از دوستانش از او خواسته‌اند که به دلیل فراوان بودن شعرهاى دیوانش، بهتر است گزیده‌اى از آن را بازبنویسد.

ساختار

عطار به گفته خودش در مقدمه منثور مختارنامه، شش هزار رباعى داشته که حدود ۲۲۰۰ رباعى را در مختارنامه گرد آورده است. سنت رایج در تدوین مجموعه رباعیات چنان بود که کتاب را بر پایه موضوع به چند باب بخش می‌کردند و در هر باب آن رباعى‌هایى را مى‌نوشتند که با موضوع هم‌سو و پیوسته بود. عطار به دلیل فراوانى رباعى‌هاى خود، به‌رغم شاعران پیشین که رباعى‌هایشان را در دیوان شعرشان مى‌آوردند، آنها را در کتاب ویژه‌اى (همین اثر) گنجانده و بر پایه درون‌مایه (مضمون) آنها را تقسیم‌بندى کرده است.

در بیش‌تر قالب‌هاى شعر فارسى، همواره صورت (فرم) بر تجربه شاعرانه مقدم است، اما در رباعى، لحظه و تجربه شعرى بر صورت پیشى مى‌گیرد و به همین دلیل لحظه‌ها و تجربه‌هاى روحى عطار در مختارنامه بیش‌تر و گوناگون‌تر داز دیگر آثار اوست. البته نمونه‌هاى استثنایى نیز در آنها هست که حرف‌هاى سست و در معیار ذوقى این روزگار، خنده‌دار و مبتذل مى‌نماید. جز اینها، دیگر رباعى‌هاى عطار از توفیق هنرى لازم برخوردارند.

درون‌مایه

گوناگونى درون‌مایه و گستره دامنه رباعیات عطار، شگفتنى‌برانگیز است. شاید کسانى مانند اوح

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.