پاورپوینت الشریف الرضی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت الشریف الرضی دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت الشریف الرضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت الشریف الرضی :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ منابع مقاله
۵ وابسته‌ها

ساختار

کتاب مشتمل بر شرح حال مؤلف و بیست و یک مطلب درباره شریف رضى است.

گزارش محتوا

سید‌ ‎رضى، در سال ۳۵۹ق.، یعنى اوائل نیمه دوم سده چهارم هجرى، در بغداد مرکز خلافت بنى عبّاس و مقر حکومت تیره‌اى از آل‌بویه که در فضاى باز آن، پیروان مذاهب مختلف اسلامى در کنار هم با آزادى و آسایش به تحصیل و تدریس و تألیف و تصنیف و مذاکره و مبادله علوم عقلى و نقلى و فنون اسلامى و معارف بشرى، اشتغال داشتند، دیده به دنیا گشود.

خانواده سید‌ ‎رضى که او از میان آن‌ها برخاسته، یکى از اصیل‌ترین خاندان علمى و دینى شیعه امامیه، از دودمان پاک نبوت، و سلاله برگزیده ولایت و امامت بود، و افراد آن از شهرت و محبوبیت خاصى برخوردار بودند. پدرش حسین بن موسى موسوى ملقب به «طاهر ذو المناقب» شخصیت نامدار عصر، و مورد احترام و تکریم خاص و عام و رجال دین و دولت بود.

تاکنون درباره این شخصیت ارزشمند شیعه آثار فراوانى نگاشته شده است. «الشریف الرضى» از جمله این آثار است که مؤلف در آن به مباحث ذیل در خصوص این شخصیت بزرگ مى‌پردازد:

ولادت و محیط رشد و پرورش سید‌ ‎رضى و نیز تحصیلات وى، صفات و ویژگى‌هاى اخلاقى وى، آثار علمى و ادبى شریف رضى، شعر او، خاندان، مناصبى که وى در دولت شیعى آل بویه عهده‌دار گشت نظیر نقابت، امارت حاج، نظارت دیوان مظالم و…، القاب سید‌ ‎رضى همچون: الرضى ذوالحسبین، الشریف الجلیل، الشریف الاجل و ذوالمنقبتین، بررسى عقاید سید‌ ‎رضى از خلال اشعار او، آثار علمى شریف رضى همچون: خصائص الائمه، تلخیص البیان عن مجازات القرآن، مجازات آثار النبویه، معانى القرآنف دیوان اشعارف نهج‌البلاغه و…، اساتید وى، روابط او با ادیبان، بروز شعور شریف رضى در شعر او، روابط اوبا خلفا و ملوک و وزرا، وفات شریف رضى و…

وضعیت کتاب

کتاب فاقد پاورقى و مشتمل بر فهرست مطالب در انتها مى‌باشد.

منابع مقاله

متن کتاب
دوانى، عل

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.