پاورپوینت میرزا قهرمان قمشه‌ای اصفهانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت میرزا قهرمان قمشه‌ای اصفهانی دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت میرزا قهرمان قمشه‌ای اصفهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت میرزا قهرمان قمشه‌ای اصفهانی :

محتویات

۱ ولادت
۲ فعالیتها
۳ وفات
۴ آثار
۵ وابسته‌ها

ولادت

در سال ۱۲۴۴ق متولد شد. پدرش میرزا یوسف از اهالى قمشه اصفهان بود که در دستگاه محمدقلى خان، پسر آصف‌الدوله که از اعضاى دستگاه طاووس خانم تاج‌الدوله اصفهانى، از زن‌هاى فتحعلى شاه بود، اشتغال داشت.

فعالیتها

میرزا قهرمان به هوش، فراست، پرکارى و کاربرى معروف بود، علاوه بر این در فن نویسندگى و حسابدارى سرآمد جوانان آن دوره بود. وى با ورود به دستگاه عزیزخان سردار کل، منصب مستوفى نظام یافت و رفته رفته کلیه امور حساب قشون به او واگذار شد. بعد از عزل سردار کل او هم خانه‌نشین شد و بعدها که عزیزخان به حکم شاه به آذربایجان رفت، میرزا قهرمان را نیز با خود برد. وى در این ایام گوهر ذاتى و استعداد خود را به منصه بروز رسانید و صمیصمانه در انجام وظایف محوله کوشش به خرج داد و در کارها همراه و مشاور سردار کل و در حقیقت معاون و دستیار او بود.

حسن خدمت و سعى و کوشش میرزا قهرمان به عرض ناصرالدین شاه و به گوش اولیاى حکومت مرکزى رسید و به پیشنهاد عزیزخان سردار کل، به دریافت نشان و منصب سرتیپى نایل شد.

وى در سال ۱۲۸۲ق به منصب مشیر لشکر ارتقاء مقام یافت و سال بعد که سردار کل را به تهران احضار و به وزارت نظام منصوب کردند، به اتفاق او روانه پایتخت شد. پس از ورود به مرکز کشور، ناصرالدین شاه که شرح خدمات میرزا قهرمان را شنیده بود، وى را به امین لشکرى ملقب و به نشان سرتیپى از درجه اول با حمایل آن مفتخر و پس از مدت کوتاهى او را براى رسیدگى به کارهاى نظام و رتق و فتق امور مالیاتى، به تبریز فرستاد. وى سال‌ها در تبریز بود تا این که به خاطر کارشکنى‌هایى که در کار پیشکار ولیعهد کرد، مویدالدوله وى را به تهران فرستاد و تفصیل تحیکات او و عزیزخان سردار را به عرض شاه رسانید. میرزا یوسف مستوفى الممالک نیز که در این تاریخ مصدر کار و تقربیا وظایف صدارت را عهدار بود، جانب مویدالدوله را گرفت و روساى لشگرى به حکم شاه امین لشکر را به پاى حساب کشیدند. پس از رسیدگى معلوم شد وى ضمن تنظیم اسناد، هزینه لشکر آذربایجان را بالا کشیده و هفتاد هزار تومان به دولت بدهکار است. عزیزخان مردانگى به خرج داد و این مبلغ را بر ذمه خود نهاد و گفت میرزا قهرمان مستخدم من بود و از من مواجب مى‌گرفت و اگر مسامحه و یا تخلف و قصورى شده، مسئولیت آن به عهده این جانب است. مستوفى الممالککه با عزیزخان سردار کل رابطه خوبى نداشت، به این امر رضایت نداد و عزیزخان چون نتوانست این مبلغ را نقد بپردازد کلیه املاکش مصادره و خود محکوم و به دماوند تبعید شد و سپس به سلطان آباد منقل گردید.

پس از این که در سال ۱۲۸۶ق سردار کل باز به پیشکارى آذربایجان رسید، میرزا قهرمان هم در تمام این مدت بیکار بود و عزیزخان سردار کل این دفعه از میرزا قهرمان امین لشکر که سابقا او را بدهکار دولت کرده بود، تبرى جست و از بردن او به آذربایجان و تفویض کارهاى مالیلاتى به وى خودارى نمود. امین لشکر به هر ترتیبى که بود، با وعده دادن به درباریان، نظر ایشان و شاه را جلب کرد و به تبری

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.