پاورپوینت العروه الوثقی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت العروه الوثقی دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت العروه الوثقی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت العروه الوثقی :

محتویات

۱ جایگاه کتاب العروه
۲ گزارش محتوا
۳ شروح، حواشی و تعلیقات
۴ پانویس
۵ منابع مقاله

جایگاه کتاب العروه

به‌خاطر جایگاه ویژه کتاب، نام نویسنده کتاب؛ سید محمدکاظم یزدی، را صاحب عروه ذکر می‌کنند.

این اثر به علت ممیزات و خصوصیات مثبتی که دارد، بسیار مورد اعتماد و استفاده مراجع و علما قرار می‌گیرد. این کتاب پس از تألیف تا به امروز همواره به عنوان متن کتاب درسی استادان و مدرسان خارج فقه بوده است. به‌علاوه در طول یک قرن اخیر شروح، حواشی و تعلیقات بسیاری بر این اثر نوشته شده است[۲].

چاپ اول کتاب توسط شیخ محمدحسین کاشف‌الغطاء(متوفی ۱۳۷۳ق)در بغداد و در سال ۱۳۲۸ق صورت گرفته است[۳].

شیخ عباس قمی در مقدمه کتاب غایه القصوی چنین می‌گوید: مدتها بود در خاطرم خطور می‌کرد که چقدر شایسته و لازم است که برای مکلفین یک رساله جامع فراهم شود که مشتمل باشد بر کثر فروع و مهمات مسائل و ایشان را در مقام حاجت، از جمع آوردن اسفار و رسائل، بی نیاز کند و اگرچه رساله‌های عملیه بسیار بود، لیکن در بین آنها ندیدم رساله‌ای را که از هر جهت جامع و برای کافه مقلدین نافع باشد، مگر در این اواخر که به رساله شریفه «عروهالوثقی فیما تعم به البلوی» برخوردم که از دُرر بار حضرت حجهالاسلام و آیهالله فی الانام، مبین الحلال و الحرام و فقیه اهل البیت(ع) سیدنا الأعظم و ملاذنا المعظم ابوالمکارم مولانا السید محمدکاظم الطباطبایی بیرون آمده است. من دیدم، الحق همان کتابی است که همیشه دیدار آن را متمنی و طالب و زیارت مثل آن را شایق و راغب بود، چه آن رساله ای است، سهل التناول و مرغوب، در نهایت جودت تألیف و حسن اسلوب، جامع جمیع رسائل و حاوی کافه مسائل و کافل انواع فروع فقهیه، بل ناسخ رساله‌های عملیه…. لیکن چون این کتاب شریف، عربی بود و فارسی‌زبانان را از آن بهره‌ای نبود، به خاطرم رسید که آن را فارسی کنم تا نفعش عام و ذخیر این مجرم کثیر الآثام گردد…

در مقدمه کتاب مستمسک العروه الوثقی تألیف آیت‌الله العظمی سید محسن طباطبایی حکیم که اولین شرح بر العروه الوثقی است، این گونه آمده است:

کتاب پرارزش عروه الوثقی از حیث دقت و تحقیق، به گونه‌ای است که در حوزه‌ها محور درسی بسیاری از فقها قرار می‌گیرد، با این که قبل از آن، محور درس‌های فقهی علما، کتاب شرائع الاسالم و بعد از آن کتاب، تبصره المتعلمین نوشته مرحوم علامه حلی بود، اما بعد از ظهور کتاب عروه الوثقی تألیف مرحوم آیهالله یزدی، این کتاب ارزشمند محور درسی حوزه‌های علمیه گردید و شروح و تعلیقات زیادی بر آن نگاشته شده است. همچنین مطالب و نظریات آن، مورد عنایت مدرسان و محصلان بوده و محل نقد و بررسی آنان قرار گرفته است[۴].

گزارش محتوا

کتاب عروه الوثقی دربرگیرنده ابواب مختلف فقه است و احکام و مسائل شرعى را بیان مى‌کند. این اثر در مجموع، محتوى ۳۲۶۰ مسأله در سه جلد تألیف شده و جلدهای آن به ترتیب حاوى این مسائل است:

مباحث اجتهاد و تقلید؛ کتاب الطهاره؛ کتاب الصلاه؛ کتاب الصوم؛ کتاب الاعتکاف؛ کتاب الزکاه؛ کتاب الخمس؛ کتاب الحج؛ کتاب الاجاره؛ کتاب المضاربه؛ کتاب المزارعه؛ کتاب المساقات؛ کتاب الضمان؛ کتاب الحواله؛ کتاب النکاح؛ کتاب الوصیه.
مباحث حرمت ربا؛ مباحث عده و احکام آن؛ کتاب الوکاله؛ کتاب الهبه؛ کتاب الوقف؛ رساله‌اى کوچک در صدقه بالمعنى الاخص.
جلد سوم آن مشتمل بر کتاب القضاء اس

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.