پاورپوینت المقنع


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت المقنع دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت المقنع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت المقنع :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس

ساختار

کتاب مشتمل بر یک دوره فقه منصوص از طهارت تا دیات است که در ضمن ابواب متعدد ارائه شده است. المقنع در حالى‌که مجموعه‌اى از دقیق‌ترین و عمیق‌ترین نظریات فقهى است، داراى متنى روان و بدون پیچیدگى در عبارت است بطورى‌که خواننده در استفاده از آن هیچ‌گونه مشکلى ندارد.

گزارش محتوا

مؤلف درباره علت نام‌گذارى کتاب به المقنع مى‌نویسد: «پس از نگارش کتاب به این دلیل که مباحث مذکور در آن خواننده را بى‌نیاز مى‌کند نام آن را المقنع (بى‌نیاز کننده) نامیدم».[۱]

کتاب المقنع در واقع رساله عملیّه و مجموعه فتاواى شیخ صدوق است که بر اساس متن احادیث نوشته شده و آن‌طور که مؤلف بعد از خطبه کتاب تصریح کرده است با اعتماد به وجود این احادیث در کتاب‌هاى حدیث، اسانید روایات مذکور در کتاب را اختصاراً حذف نموده است.

علامه بحرالعلوم در کتاب رجالش روایات بدون سند در کتب شیخ صدوق را به منزله مراسیل ابن ابى عمیر -که نیازى به تنصیص بر تزکیه ندارند-دانسته است.[۲]

این اثر شامل یک دوره فقه منصوص مطرح شده که موضوعات آن عبارت است از: ابواب طهارت، صلاه، زکاه، خمس، صوم، حج، ثواب الأعمال، نکاح، طلاق و اقسام آن، مکاسب و تجارات، ربا، دین، کفالات، لقطه، مزارعه، اجاره شراء اراضى اهل ذمه، قضاء، شفعه، ایمان و نذور و کفارات، صید و ذبائح، حدود، عتق و تدبیر و مکاتبه، وصایا، مواریث، داخل شدن در کارهاى حکومتى و نوادر.

از آنجایى که در قرن‌هاى سوم و چهارم هنوز تفریعات متعدد فقهى وجود نداشته است، در این کتاب گاهى مباحثى همچون جعاله، مضاربه و سایر انواع معاملات و هم‌چنین فروعات مختلف در ابواب مختلف مطرح نشده است.

از طرفى نظم و ترتیب در ابواب مختلف فقهى نظیر شرایع الاسلام و قواعد الاحکام وجود ندارد بطورى‌که گاهى بعضى از ابواب نظیر قضاء یا حدود در کنار ابواب تجارت دیده مى‌شود و همین‌طور مباحث اخلاقى مثل باب ثواب الاعمال و ادعیه متعدد از مباحث و فروعات فقهى مجزا نشده‌اند.

از تاریخ تألیف کتاب اطلاع دقیقى در دست نیست اما با توجه به عبارت «قال والدی رحمه‌الله» که در قسمت‌هاى مختلف کتاب دیده مى‌شود که نشان از وفات پدر بزرگوار ایشان على بن حسین بن بابویه (م ۳۲۹ ق) دارد، این کتاب پس از سال ۳۲۹ق تألیف شده است و به دلیل توجه زیاد بزرگان از فقها به ای

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.