پاورپوینت انفاق امام حسن مجتبی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت انفاق امام حسن مجتبی دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت انفاق امام حسن مجتبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت انفاق امام حسن مجتبی :

پاورپوینت انفاق امام حسن مجتبی

کلیدواژه: اموال، انفاق، امام حسن، بسط.
پرسش: اگر در قرآن گفته شده «ولا تبسطها کل البسط» و امام در تفسیر آن فرموده یعنی به کلی آن را مگشا و از هرچه داری انفاق نکن، چرا امام حسن (علیه‌السّلام) چند بار کل زندگی خود را انفاق فرمود؟
پاسخ:در روایات معتبر فقط بخشش نیمی از داریی حضرت آمده است و هم چنین دامنه این انفاق، شامل اموال غیر منقول نمی‌شود پسانفاق حضرت مشمول این آیه نخواهد شد.

فهرست مندرجات

۱ – تفسیر علامه طباطبائی
۲ – نهی از انفاق تا حد فقر
۳ – پانویس
۴ – منبع

تفسیر علامه طباطبائی

در آیه شریفه مورد استناد، خداوند متعال به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) می‌فرماید: «و لا تجعل یدک مغلوله الی عنقک و لا تبسطها کل البسط فتقعد ملوما محسورا؛ در انفاق کردن، نه بخیل باش که گویی دستت را به گردنت بسته‌اند و نه آنچنان بخشش کن که چیزی برای روز تنگی و سختی باقی نماند؛ چون آن وقت تهی دست بنشینی و خود را ملامت کنی».
علامه طباطبائی در تفسیر این آیه می‌گوید: “دست به گردن بستن” کنایه از خرج نکردن، خسیس بودن و خودداری از بخشش نمودن است. درست مقابل “بسط ید” که کنایه از بذل و بخشش می‌باشد و این که هر چه به دستش آید از دست خود فرو بریزد، به طوری که هیچ چیز برای خود باقی نگذارد، مانند کسی که کاملا دست خود را در مقابل باران گشوده و حتی قطره‌ای از آن در دست وی باقی نمی‌ماند، و این تعبیر بلیغ‌ترین و رساترین تعبیر در مورد نهی از افراط و تفریط در انفاق است

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.