پاورپوینت تأثیر نپذیرفتن از فرهنگ محیط دانشگاه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تأثیر نپذیرفتن از فرهنگ محیط دانشگاه دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تأثیر نپذیرفتن از فرهنگ محیط دانشگاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تأثیر نپذیرفتن از فرهنگ محیط دانشگاه :

پاورپوینت تأثیر نپذیرفتن از فرهنگ محیط دانشگاه

کلیدواژه: دانشگاه، تغییر نگرش، بینش، تغافل، تقوا.

پرسش: چه کنم فرزندم تحت تأثیر فرهنگ محیط دانشگاه قرار نگیرد؟

پاسخ:

فهرست مندرجات

۱ – مقدمه
۲ – تغییر نگرش و بینش در افراد
۳ – راهکارها
۳.۱ – رفیق شدن با فرزند
۳.۲ – کانون خانواده را گرم و صمیمی کردن
۳.۳ – برآورده کردن نیازهای اساسی فرزند
۳.۴ – تکریم و حفظ شخصیت فرزند
۳.۵ – دعوت به جلسات مذهبی
۳.۶ – تذکر دادن در زمان مناسب
۳.۷ – تغافل
۳.۸ – شرکت در سازمان بسیج دانش‌جویی
۳.۹ – دعا برای فرزند
۴ – معرفی منابع
۵ – منبع

مقدمه

با وضعیت کنونی حاکم بر فضای برخی دانشگاه‌ها و دست‌های پنهان و آشکار دشمنان دین، در غیرت‌زدایی جوانان متدین این مملکت و سوق دادن آن‌ها به بی‌تقوایی و احساس پوچی از درون، نگرانی شما، جا دارد.

تغییر نگرش و بینش در افراد

در پاسخ به این سؤال باید عرض کنم که تغییر نگرش و بینش در افراد در یک لحظه و در آنِ واحد پیدا نمی‌شود و از مسائلی است که مقدمات و پیش‌زمینه‌هایی از قبل لازم دارد. بنابراین اگر جوانی در یک خانواده متدین و متشرع تحت نظارت پدر و مادری آگاه تربیت یافته و اگر از لحاظ اعتقادی با مسائل مختلف دینی سؤال یا مشکلی داشته، از طریق پرسش و پاسخ به صورت منطقی و نه با خشم و غضب و بی‌حوصلگی، پاسخ خود را گرفته باشد، جای نگرانی نیست؛ چراکه در هر محیطی قرار بگیرد، خودش را حفظ خواهد کرد.
تجربه قبل از انقلاب در دانشگاه‌ها، حاکی از همین ماجراست و در واقع زمان فعلی ما تکرار همین تجربه به شکل دیگری است. قبل از انقلاب جوانانی که وارد دانشگاه می‌شدند، مورد تهاجم فرهنگی گروه‌های مختلف قرار می‌گرفتند، عده‌ای مارکسیست می‌شدند، عده‌ای عقاید التقاطی پیدا می‌کردند و عده‌ای نیز خودشان را حفظ می‌کردند و بر عقاید خود استوار می‌ماندند و این گرایش‌ها ناشی از زمینه‌های قبلی و تربیتی خانوادگی آن‌ها بود. اگر عقاید خود را صرفاً به صورت تقلیدی و نه تحقیقی از پدر و مادر گرفته بودند و هنوز مسائل برایشان حل نشده بود، به مشکل برمی‌خوردند و در مقابل شبهات طرح‌شده در آن زمان، نمی‌توانستند ایستادگی کنند و در نتیجه منحرف می‌شدند. البته در میان همین عده از جوانان برخی نیز بودند که روحیه‌ جست‌وجوگری خوبی داشتند و اگر سؤالی را وارد نبودند. به متخصصین مسائل دینی و اعتقادی نظیر شهید مطهری و شهید مفتح مراجعه می‌کردند و پاسخ خود را می‌گرفتند.
بنابراین اگر از همان زمانی که فرزندتان خوب و بد را تشخیص داده، نسبت به او احساس مسئولیت کرده و در تربیت او ـ به ویژه تربیت دینی او ـ کوشا بوده‌اید، ان‌شاء‌الله نگران نباشید؛ چون شخص معتقد هر جا که باشد و در هر جوی قرار بگیرد، خودش را حفظ خواهد کرد. البته وسوسه شیاطین انسان‌نما در تخریب عقاید جوانان و غیرت‌زدایی از آن‌ها را نباید دست‌کم گرفت.

راهکارها

با توجه به مطالبی که مطرح شد، اگر باز هم احساس نگرانی می‌کنید:

رفیق شدن با فرزند

۱. سعی کنید بیش از پیش با فرزندتان رفیق شوید، با احترام و رفتاری عاطفی و از روی صداقت با او صحبت کنید.

کا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.