پاورپوینت ابلیس و شیطان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ابلیس و شیطان دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ابلیس و شیطان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ابلیس و شیطان :

پاورپوینت ابلیس و شیطان

کلیدواژه: ابلیس، شیطان، حزب شیطان.
پرسش: از نظر قرآن تفاوت پاورپوینت ابلیس و شیطان چیست؟
پاسخ: براساس آیات قرآن کریم ،‌ ابلیس یکی از جنیان بوده که بر اثر کثرت عبادت ، جزء ملائک قرار گرفت؛ اما بعد از خلقت آدم ، چون دستور خداوند‌ را عصیان کرد و بر آدم سجده نکرد، از درگاه الاهی رانده شد؛ اما شیطان به هر موجود طغیانگر و مخالفی گویند؛ خواه از انسان‌ها باشد یا از جن و یا از حیوانات و ابلیس را از آن جهت شیطان می‌نامند که طغیان نموده و دستور الاهی را مخالفت کرد. پس شیطان اسمی عام است که شامل ابلیس و غیر او می‌شود.
برای دستیابی به پاسخ ضروری است دو واژه شیطان و ابلیس تبیین گردد.

فهرست مندرجات

۱ – ریشه و معنای واژه شیطان
۲ – کاربرد واژه شیطان در قرآن
۲.۱ – ۱. مفرد (شیطان بدون الف و لام)
۲.۲ – ۲. مفرد (الشیطان همراه با الف و لام)
۲.۳ – ۳. شیاطین (به‌صورت جمع)
۳ – ریشه و معنای واژه ابلیس
۴ – وجه تسمیه ابلیس
۵ – ابلیس در آیات قرآن
۶ – حدیثی از امام رضا
۷ – روایتی از ابن عربی
۸ – مهلت دادن خداوند به ابلیس
۹ – قسم خوردن ابلیس
۱۰ – سفارش خداوند به بندگان
۱۱ – حزب شیطان (ابلیس)
۱۲ – نتیجه بحث
۱۳ – پانویس
۱۴ – منبع

ریشه و معنای واژه شیطان

شیطان از ماده «شطن» به معنای مخالفت می‌باشد و به هر موجود طغیانگر و مخالفی گویند؛ خواه از انسان‌ها باشد یا از جن و یا از حیوانات.

کاربرد واژه شیطان در قرآن

کلمه شیطان در قرآن به سه صورت استعمال شده است:

۱. مفرد (شیطان بدون الف و لام)

در این صورت مراد، شیطان غیر معین است و می‌تواند شامل هر فردی از شیاطین جن و انس شود؛ مثل آیه شریفه: « وَ مَنْ یَعْشُ عَنْ ذِکْرِ الرَّحْمنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیْطاناً فَهُوَ لَهُ قَرینٌ »؛ یعنی هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود، شیطانی را به‌سراغ او می‌فرستیم که همواره قرین اوست!.

۲. مفرد (الشیطان همراه با الف و لام)

در این صورت غالباً به معنای خاص یعنی ابلیس آمده است؛ مثل آیه شریفه: « یا بَنی‌ آدَمَ لا یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطانُ کَما أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّهِ »؛ یعنی ای فرزندان آدم ! شیطان شما را نفریبد، آن‌گونه که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد و در برخی موارد نیز به معنای عام آمده است؛ مثل آیه شریفه: « الشَّیْطانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاء… »؛ یعنی شیطان شما را از فقر و تهیدستی بیم می‌دهد و به فحشا و زشتی‌ها فرا می‌خواند». در اینجا (الف و لام) در معنای جنس (عام) به کار رفته است؛ چون ترساندن از فقر و دعوت به عمل خلاف شرع گاهی از طرف شیطان انسانی نیز صورت می‌پذیرد.

۳. شیاطین (به‌صورت جمع)

و این نشانگر آن است که شیطان مصادیق متعدد و مختلفی دارد؛ در‌حالی‌که اگر کلمه شیطان اسم برای فرد خاص (ابلیس) بود، ‌به‌صورت مفرد می‌آمد. علاوه اینکه در برخی از آیات بعد از کلمه شیاطین به ‌اختلاف جنس شیطان‌ها نیز اشاره می‌کند؛ مانند آیه شریفه: « وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الْإِنْسِ وَ الْجِن »؛ «و بدین‌گونه برای هر پیامبری دشمنانی از شیطان‌های انسان و جن قرار دادیم.»

ریشه و معنای واژه ابلیس

ابلیس از کلمه (ابلاس) و به معنای غم و اندوهی است که از شدت یأس و ناامیدی باشد. خداوند می‌فرماید: « وَ یَوْمَ تَقُومُ السَّاعَهُ یُبْلِسُ الْمُجْرِمُون‌ »؛ یعنی و روزی که قیامت بر پا شود،‌ تبهکاران نومید و غمگین می‌شوند.

وجه تسمیه ابلیس


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.