پاورپوینت ازدواج در سن بلوغ


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ازدواج در سن بلوغ دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ازدواج در سن بلوغ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ازدواج در سن بلوغ :

پاورپوینت ازدواج در سن بلوغ

کلیدواژه: پاورپوینت ازدواج در سن بلوغ .
پرسش: می‌فرمایند: انسان با سنّ بلوغ باید ازدواج کند. آیا در آن بحران فکری و روحی و جسمی و تزلزل شخصیّت، ازدواج موفّقیت آمیز است؟ آیا بهتر نیست تا فراهم شدنِ شرایط مناسب صبر کنند؟
پاسخ: بحران دوره نوجوانی امری فراگیر نبوده و با تواجه به اینکه غریزه جنسی در این سن بیدار می‌شود و عدم برآوردن صحیح این نیاز فرد را در معرض گناه قرار می‌دهد بهترین راه ازدواج است.

فهرست مندرجات

۱ – بلوغ
۱.۱ – بلوغ امری ناپیوسته
۱.۲ – بلوغ امری پیوسته
۲ – فراگیر نبودن بحران دوران بلوغ
۳ – بیدار شدن میل جنسی
۴ – ازدواج راه حل مواجهه با غریزه جنسی
۵ – شرایط لازم برای ازدواج
۶ – نقش ازدواج در رشد فکری و روحی
۷ – پانویس
۸ – منبع

بلوغ

فرایند بلوغ، یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد است. نوجوانان در این دوره، تمایلات و خواهش‌های گوناگون و متفاوتی داشته، این دوران برای آنان نوعی تولد مجدّد به حساب می‌آید.

بلوغ امری ناپیوسته

عدّه‌ای از روان شناسان، رشد و تحوّل انسان را یک پدیده‌ی مداوم و پیوسته نمی‌دانند؛ بلکه آن را متشکل از مراحل و دوره‌های مختلف می‌دانند که از جمله دوره‌های آن « بلوغ » است که می‌توان آن را نوعی بحرانِ بلوغ نامید که با آن، بی‌سر و سامانی روانی آغاز می‌شود. و حدّ فاصلی میان کودکی و بزرگی است.

بلوغ امری پیوسته

اما در مقابل این گروه، برخی دیگر از روان شناسان، رشد را امری مداوم و پیوسته می‌دانند که از کودکی شروع شده، بدون انقطاع، ادامه داشته، در هنگام بلوغ، آهنگی سریع‌تر می‌یابد؛ بنابراین آن را نمی‌توان بحران بلوغ نامید. چرا که:
۱. کلّیه‌ی نوجوانان، بحران و انقلاب عمیق و شدید شخصیّتی را نمی‌گذرانند و تحمّل بلوغ بر حسب وضعیّت اجتماعی و شخصی افراد مختلف تغییر می‌کند.
۲. تغییرات بیولوژیک (زیستی) را نمی‌توان، بحران در تمام زمینه‌های روانی و رفتاری دانست.
۳. در روان شناسی اجتماعی و تحلیل روانی، تعارض‌ها را منحصر به دوره‌ی بلوغ نمی‌دانند و نشانی از بحران خاصّی در دوره‌ی بلوغ نمی‌بینند.

فراگیر نبودن بحران دوران بلوغ

پس به صورت کلّی و فراگیر نمی‌توان قائل شد که همه‌ی نوجوانان و جوانان دچار بحران شدید فکری و تزلزل شخصیت می‌شوند؛ به صورتی که قادر به تصمیم‌گیری درست نیستند، و همین دو دسته شدنِ روان شناسان، می‌تواند شاهدی بر عمومیّت نداشتن این قضیّه باشد که همه‌ی جوانان دچار این بحران نشده، بلکه به دو گروه تقسیم می‌شوند. اما بر این نکته نیز ادغان می‌کنیم که جوانی، بدون دغدغه‌های مختلف روحی و فکری نیست و جوان در پی جستجوی مفاهیم و صفاتی است که تشکیل دهنده‌ی شخصیت و هویت اوست و او در پی بازسازی و پی ریزی هویّت شخصی است و از جمله مشغله‌های ذهنی او اهداف بلند، انتخاب شغل ، رفتار و

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.