پاورپوینت اسطوره در قرآن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت اسطوره در قرآن دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت اسطوره در قرآن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت اسطوره در قرآن :

پاورپوینت اسطوره در قرآن

کلیدواژه: اسطوره، اساطیر.

پرسش: پاورپوینت اسطوره در قرآن به چه معناست؟

پاسخ: پاورپوینت اسطوره در قرآن کریم، ۹ بار تکرار شده است و به معنای افسانه یا داستان و یا خیال آمده است.

فهرست مندرجات

۱ – معنای اسطوره
۲ – سرچشمه رواج واژه اسطوره
۳ – نقش عقل در اساطیر
۴ – معنای پاورپوینت اسطوره در قرآن
۵ – اسطوره خواندن حقایق
۵.۱ – آیه ۳۱ سوره انفال
۵.۲ – آیه ۲۴ سوره نحل
۵.۳ – آیه ۵ سوره فرقان
۵.۴ – آیه ۱۷ سوره احقاف
۵.۵ – آیه ۱۵ سوره قلم
۶ – منابع
۷ – پانویس
۸ – منبع

معنای اسطوره

اساطیر جمع «اسطوره» است. این واژه در لغت به معنای افسانه و داستان می‌باشد که بیش‌تر در مورد اخبار خرافی استعمال می‌شود.

سرچشمه رواج واژه اسطوره

عالمان ادیان در منشأ رواج این واژه می‌گویند: اختراع اسطوره‌ها و افسانه‌ها در تمام نوع بشر عمومیت دارد؛ هم‌چنان که در نزد باستانیان و بومیان استرالیا رواج داشت. اسطوره از آن ناشی شد که به‌ اندیشه‌های مافوق الطبیعه اهمیت خاص می‌دهند یا برای تشریفات و آداب و عبادت قبیله، یک نوع حقانیت و استدلال ایجاد می‌کنند و نیز پیدایش ریشه اساطیر اولیه را می‌توان در خواب‌ها و رؤیاها جست‌وجو کرد که آن را بارها نقل و تکرار نموده‌اند، ‌تا بدان وسیله برای ابتدا و سرآغاز و علل معانی امور تا حدی دلیل و سببی پیدا کنند.
هم‌چنین اساطیر ممکن است از آن‌جا تکوین یافته باشد که در یکی از روزهای نخستین از شخصی که دارای قوه پندار نیرومندی بوده است، سؤالاتی به عمل آمده: مانند این‌که چگونه آسمان برافراشته شد است؟ چه کسی عالم را ساخته است؟ انسان اولی از کجا آمد؟… پس او از قوه‌ تصور یا از خواب و خیال خویش جواب‌هایی برای آن سؤالات گفته است؛ به‌ویژه اگر حکایات ساده‌ای از پیرمردان در این باره شنیده و نقل کرده و سپس خود بر آن جزئیاتی افزوده باشد، کم‌کم اسطوره به ظهور رسید؛ البته اسطوره‌گویی گاهی بسیار ساده و ابتدایی است؛ نظیر این‌که علت زلزله را خرسی بدانیم که در زیر زمین باشد که هرگاه تنش را می‌خارد، خانه به لرزش درمی‌آید و گاهی عمیق‌تر و با معنا‌تر؛ اما اسطوره‌های نیمه‌تاریخی از نوع دیگر و عبارت از تکامل و تحویل یک واقعه ابتدایی و حادثه اصلی است که در آن شخص مادی یا پهلوانی زورمند کارهای فوق عادت انجام می‌دهد تا آن‌که کم‌کم به صورت یک افسانه پر از عجایب و غرایب درمی‌آید.

نقش عقل در اساطیر

به طور مسلّم همواره واقعیت‌هایی وجود دارد که بعضی با اغراض متفاوت بر آن افزوده‌اند؛ لذا عقل از پذیرش آن‌ها در سرگردانی می‌ماند. بر انسان عاقل است که با به کارگیری عقل و منطق، گرد و غبار را از واقعیت‌ها بزداید.

قرآن کریم می‌فرماید: «ذَلِکَ الْکِتَابُ لا رَیْبَ فِیهِ هُدًی لِلْمُتَّقِینَ؛ در ‌این کتاب هیچ شک و تردیدی نیست، هدایت برای متقیان است».
افرادی که از حقیقت تقوا روگردان هستند، همواره در هر عصری در مقابل واقعیت‌های الهی موضع گرفته و چون خود قابلیت درک حقیقت را نداشته، تهمت اساطیر به آن زده‌اند. به طور قطع همین مهم سبب آن شده است که درباره علل پیدایش مذاهب نظراتی داده شود که محکوم به بطلان و فساد است، عد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.