پاورپوینت تک‌همسری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت تک‌همسری دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت تک‌همسری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت تک‌همسری :

پاورپوینت تک‌همسری

کلیدواژه: پاورپوینت تک‌همسری، چندشوهری، چندهمسری.

پرسش: چرا زن باید فقط یک شوهر داشته باشد، ولی مرد می‌تواند بیشتر از یک زن داشته باشد؟

پاسخ: در اسلام «پاورپوینت تک‌همسری» طبیعی‌ترین شکل زناشویی است و در موارد خاص مرد می‌تواند با رعایت شرایطی ویژه تعدد همسر اتخاذ کند؛ اما زن براساس برخی ادله نمی‌تواند تعدد شوهر اتخاذ نماید. برخی دلایل تحریم چندشوهری برای زنان بدین شرح است: ۱. این خلاف طبیعت و روحیات زن است؛ ۲. بدین‌وسیله بهداشت نسل به خطر می‌افتد؛ ۳. شناخت انساب و تمییز آنها از بین خواهد رفت؛ ۴. چندشوهری نه‌تنها با طبیعت انحصارطلبی و فرزنددوستی مرد ناموافق است، با طبیعت زن نیز مخالفت دارد. تحقیقات روان‌شناسی ثابت کرده است که زن بیش از مرد خواهان پاورپوینت تک‌همسری است؛ ۵. چندشوهری به طور طبیعی و فطری مردود است؛ لذا نه‌تنها اسلام و دیگر ادیان توحیدی، بلکه به طور گسترده‌ای در طول تاریخ و در میان جوامع بشری گریز جدی از آن وجود داشته است؛ ۶. براساس روایات، زنان حتی در بهشت هم تک‌شوهرگرا هستند که این بیانگر همان طبیعت و فطرت زنان است.

فهرست مندرجات

۱ – صورت‌های چندهمسری
۱.۱ – نوعی کمونیسم جنسی
۱.۲ – چندشوهری
۱.۳ – چندزنی
۱.۳.۱ – ضرورت اجتماعی
۱.۳.۲ – استیفای حق ازدواج توسط زنان
۱.۳.۳ – اهمیت چندزنی
۱.۳.۳.۱ – دیدگاه گوستاولوبون
۲ – حکمت تعدد زوجات برای مردان
۲.۱ – بیشتر بودن تعداد متولدین دختر
۲.۲ – وجود زنان بی‌سرپرست
۲.۳ – تک‌شوهر‌گرا بودن زنان
۲.۴ – تفاوت جنسی مردان با زنان
۲.۵ – نتیجه مباحث
۳ – حکمت تحریم چندشوهری
۳.۱ – راه‌حل در شناخت انساب
۳.۱.۱ – نمونه یک روایت
۴ – معرفی منابع
۵ – پانویس
۶ – منبع

صورت‌های چندهمسری

چندهمسری که از دیرباز تاکنون در جوامع مختلف همیشه وجود داشته که به صورت‌های گوناگونی ظهور و بروز داشته است.

نوعی کمونیسم جنسی

اولین صورت چندهمسری، نوعی کمونیسم جنسی است که در آثار افلاطون و عمل مارکسیست‌های افراطی در آغاز جنبش مارکسیستی مشاهده شده است؛ ولی از آنجا که این نظریه موجب برانداختن نهاد خانواده می‌شود، نزد همگان مردود و حتی از جانب طرف‌داران آن به زودی ممنوع اعلام گردید.

چندشوهری

صورت دوم چندهمسری، چندشوهری است. این نظریه هم جز آنکه از باب جدل در برابر نظریه چندزنی از آن سخن رود، طرفدار جدی ندارد؛ چراکه از یک‌سو با طبیعت و فطرت عفیفانه زن ناسازگار است و از سویی دیگر موجب گم شدن نسب فرزندان می‌گردد و از سوی سوم چه‌بسا بیماری‌هایی را برای زن و از طریق او برای مردان پدید می‌آورد.

چندزنی

صورت عموم چندهمسری، چند زنی است که رایج‌ترین صورت چند‌همسری در طول تاریخ بوده است. اسلام، اگرچه این صورت را پذیرفته، ولی آن را هم مشروط به رعایت عدالت در حقوق واجب همسران است و ثانیاً تعداد همسران دائم هم‌زمان محدود به چهار نفر است.
برخی نکته‌هایی که برای چنین تشریعی می‌توان ذکر کرد، به قرار زیر است:

ضرورت اجتماعی

۱. چندهمسری یک ضرورت اجتماعی است و مخالف با طبیعت مردان نیست (برخلاف چندشوهری که مخالف طبیعت زنانه است) چه‌بسا حوادث طبیعی و اجتماعی آن را به صورت یک امر اضطراری درآورد.

استیفای حق ازدواج توسط زنان

۲. چندهمسری راهی برای استیفای حق ازدواج توسط زنان. چندهمسری ظاهراً امتیازی برای مردان به نظر می‌آید، ولی واقعیت این است که این اصل گاهی در جهت تحقق حق ازدواج زنان است؛ زیرا در صورت نفی چندهمسری جمعیت بسیاری از زنان، از دختران ازدواج ناکرده تا بیوگان شوهر از دست داده بدون همسر باقی می‌مانند و عملاً از استیفای حق ازدواج خویش بی‌بهره می‌گردند. تنها در صورت جواز اصل چندهمسری است که این جمعیت فراوان می‌توانند از این حق طبیعی و خدادادی خود استفاده نمایند. به علاوه بر اینکه اگر چندشوهری تجویز گردد، نه‌تنها از تعداد دختران ازدواج ناکرده و بیوگان شوهر از دست داده کاسته نمی‌شود؛ بلکه برعکس بر تعداد آنها افزوده می‌شود. بنابراین بهترین راه حل همان راه سوم است؛ البته با قیود و شرایطی که اسلام بیان کرده است.

اهمیت چندزنی

در قرون پیشین، مستشرقین و اسلام‌شناسان غربی، مسئله چندزنی را بر اسلام خرده می‌گرفتند (مانند منتسکیو که تعدد زوجات را ضد اخلاق و به هم زننده آرامش روحی و مخالف پاکی نفوس می‌پنداشت؛ اما تحقیقات، واقعیات و رخدادهای قرن حاضر، اهمیت این حکم را بر همگان ثابت کرده است؛ به طوری که ‌اندیشمندانی مانند گوستاولوبون در این رابطه از در تحسین آمدند و به حکمت آن گواهی دادند.

دیدگاه گوستاولوبون

گوستاولوبون می‌گوید: «در اروپا هیچ‌یک از رسوم مشرق به قدر تعدد زوجات بد معرفی نشده و درباره هیچ رسمی هم این‌قدر نظر اروپا به خطا نرفته است. نویسندگان اروپا، تعدد زوجات را شالوده مذهب اسلام دانسته و در انتشار دیانت اسلام و تنزل و انحطاط ملل شرقی، آن را عله‌العلل قرار داده‌اند … رسم تعدد زوجات ابداً مربوط به اسلام نیست، چه قبل از اسلام هم رسم مذکور در میان تمام اقوام شرقی از یهود، ایرانی، عرب و غیره شایع بوده است … راستی من متحیرم و نمی‌دانم که تعدد زوجات مشروع مشرق از تعدد زوجات سالوسانه اهل مغرب چه کمی دارد و چرا کمتر است؟ بلکه من می‌گویم که اولی از هر حیث بهتر و شایسته‌تر از دومی است …».

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.