پاورپوینت حدیث مذمت شورای صغری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حدیث مذمت شورای صغری دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حدیث مذمت شورای صغری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حدیث مذمت شورای صغری :

پاورپوینت حدیث مذمت شورای صغری

کلیدواژه: اصحاب کبائر، یونس.

پرسش: پاورپوینت حدیث مذمت شورای صغری که در زوراء برای تغییر سنت و احکام پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) تأسیس می‌شود: أ. سند آن چه قدر اعتبار دارد؟ ب. راویان و متن صحیح آن را نقل کنید. ج. منظور از زوراء تهران است یا بغداد؟

پاسخ: این روایت معتبر نیست. زوراء هم ناحیه‌ای در عراق کنونی کنار رود دجله است.

فهرست مندرجات

۱ – تاریخ و سرگذشت روایت
۱.۱ – سخن گفتن درباره کتاب
۱.۲ – موضوع جزوه
۱.۳ – نام جزوه
۱.۴ – چاپ
۱.۵ – اعتبار روایت
۱.۵.۱ – بیان یک نکته
۲ – شورای بزرگ‌تر و کوچک‌تر
۳ – مراد از زورا
۴ – نتیجه بحث
۵ – پانویس
۶ – منبع

تاریخ و سرگذشت روایت

ابتدا به تاریخ و سرگذشت این روایت اشاره می‌شود و آن این‌که: این روایت در کتابی به نام (گنجینه عطار یا کشکول مرتضوی) که از کتابی منسوب به فقیه عارف ابن فهد حلی (رحمه‌الله‌علیه) متوفی به سال ۸۴۱ هجری قمری به نام مناقب العتره نقل شده است.

سخن گفتن درباره کتاب

با مراجعه به کتاب‌نامه فهرست‌نگار بزرگِ آقا بزرگ تهرانی (رحمه‌الله‌علیه) معلوم شد که از این کتاب، یکی از مؤلفین دوره مشروطه به نام ابوالحسن مرندی در جزوه‌ای سخن گفته است.

موضوع جزوه

موضوع این جزوه، ردّ قوانین مجلس مشروطه است.

نام جزوه

نام جزوه «دلایل براهین الفرقان فی بطلان قوانین نواسخ محکمات القرآن» است.

چاپ

این رساله دو مرتبه تألیف و چاپ شده است. نسخه اول مختصر بوده؛ ولی نسخه دوم با تغییرات و تکمیل مفصل تألیف شده است. هر دو نسخه در کتاب‌خانه مرحوم آیت‌الله نجفی موجود است؛ لکن از روایت مذکور و از نقل از مناقب العتره خالی بود. معلوم شد نسخه دوم مذکور، افتادگی دارد؛ اما در صفحه ۸۰ نسخه دوم ترکیب «الشوری الکبری و الصغری» به خوبی دلالت بر این دارد که این روایت مورد استدلال مؤلف است.
البته در مراجعه به سرگذشتِ نامه‌ها در شرح حال ابن فهد حلّی، به نام کتابی به عنوان «مناقب العتره» برخورد نشد (بله، ممکن است نام آن از قلم افتاده باشد؛ به ویژه آن که قصد این مؤلفان، استفاده و جمع‌آوری تمام کتب اِبن فهد نبوده است).

اعتبار روایت

اما اعتبار این

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.