پاورپوینت اختلاف مادرشوهر و عروس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت اختلاف مادرشوهر و عروس دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت اختلاف مادرشوهر و عروس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت اختلاف مادرشوهر و عروس :

پاورپوینت اختلاف مادرشوهر و عروس

کلیدواژه: مادرشوهر، عروس، اختلاف، مشکل.

پرسش: مادرشوهری با عروسش مشکل دارد و دائما در حال دعوا هستند. چه راه‌حلی برای آنها پیشنهاد می‌کنید.

پاسخ:

فهرست مندرجات

۱ – مقدمه بحث
۲ – عوامل اذیت و ناسازگاری
۳ – مشکلات رفتاری پسر
۴ – مشکلات رفتاری عروس
۵ – مشکلات رفتاری اطرافیان
۶ – نکات اخلاقی و دقیق برای عروس
۶.۱ – پرهیز از انتقاد و صدای بلند
۶.۲ – سکوت کردن هنگام خشم
۶.۳ – مهربانی با فامیل مادرشوهر
۶.۴ – گفت‌وگوی صمیمانه
۶.۵ – عفو و گذشت
۶.۶ – تشویق همسر به دیدار مادر
۶.۷ – نگاه به مادرشوهر به چشم مادری
۶.۸ – اعتدال در رفت‌و‌آمد
۶.۹ – مهربانی با مادرشوهر
۶.۱۰ – پذیرش تجربه‌های مادرشوهر
۶.۱۱ – یاد گرفتن شیوه‌های جلب محبت
۶.۱۱.۱ – بیان یک نکته
۶.۱۱.۲ – حدیثی از امام صادق
۶.۱۲ – صادق بودن
۶.۱۳ – دوری کردن از موضع تهمت
۶.۱۳.۱ – رفع مشکلات با گذشت و صبر
۶.۱۳.۲ – تقدیر شوهر از همسر
۷ – نکته پایانی
۸ – معرفی منابع
۹ – پانویس
۱۰ – منبع

مقدمه بحث

برای پاسخ‌گویی به این سؤال لازم است اول به عوامل اذیت و ناسازگاری مادرشوهر اشاره کنیم و بدانیم آیا واقعاً همه مشکلات از ناحیه اوست؟ بعد در مورد عشق مادرانه، مشکلات رفتاری پسر و بعد مشکلات رفتاری عروس و اطرافیان اشاره می‌نماییم.
از آن‌جایی که بیشتر فشار روانی بر عروس (تازه‌وارد) که انتظار خوشی و همدلی داشته وارد شد، چند کلامی با او می‌گوییم و در آخر به نکاتی درباره حفظ زندگی جدید خواهیم پرداخت.

عوامل اذیت و ناسازگاری

ناسازگاری و اذیت مادرشوهر می‌تواند منشأ و علل مختلفی داشته باشد. گاهی ممکن است از طرف خود او باشد، (حسادت، خشم و…) گاهی ممکن است اطرافیان عامل تحریک او باشند؛ مثل مشکلات رفتاری عروس و داماد (نجوا، بی‌محبتی، ‌غفلت از او و…) یا ممکن است برخی افراد که از این ازدواج خوشحال نیستند، با ظاهر دلسوزی از عروس خانواده بدگویی کنند و موقعیت شغلی ـ روحی و روانی ـ مالی داماد (جگرگوشه مادر) را در خطر جلوه بدهند.

مشکلات رفتاری پسر

مشکلات رفتاری پسر (سرمایه‌گذاری محبت):
داماد قبل از ازدواج همه سرمایه محبت خود را صرف مادر می‌کرده؛ اما پس از ازدواج مخصوصاً با شروع گرم رابطه زناشویی، این سرمایه‌گذاری تماماً منتقل می‌شود و برای همسر (عروس) گذاشته می‌شود. این‌جاست که بسیاری از مشکلات پدید می‌آید. مادر این‌جا عروس را رقیب محبت و عشق فرزند خود می‌بیند و باعث حسادت او می‌شود. برخی از رفتارهاست که فرزند باید مراقب باشد که مبادا مادر علت آن را به عروس خود نسبت دهد، گاهی فرزند به خاطر بار زندگی جدید و عدم صبر و تحمل سختی‌ها ممکن است از مادر انتقاد کند، داد بزند بر او، کم‌تر به دیدن مادر برود، یا نزد مادر در مورد زندگی خصوصی با همسر خود درد‌دل کند. در این‌جا احتمال زیاد است که مادر علت بروز بی‌احترامی و … را به عروس خود نسبت دهد، بدون این‌که تحلیل کند که مشکلات فرزند و زندگی او زیاد است. پس این‌جا دقت عروس و داماد، در بروز اختلاف و عدم اختلاف خیلی مهم است. مسئله دیگر این‌که ممکن است مادر همسر آرمانی در ذهن و یا بیرون برای فرزندش در نظر داشته و پسر هم بدون رضایت او و مشورت با او آرزوهای او را به هم زده باشد.

مشکلات رفتاری عروس

عروس که خود را محرم و شریک اصلی زندگی همسر خود می‌بیند، گاهی از او به همسرش انتقاد می‌کند، نزد مادرشوهرش نجوا می‌کند، او را امر و نهی می‌کند، و گاهی هم خانواده عروس بیش از حد به خانه‌ او رفت‌و‌آمد و دخالت‌های زیادی در زندگی آنها می‌کنند. مادر که موقعیت عاطفی، شغلی، مالی فرزندش را در خطر می‌بیند، ممکن است با این عروس سر ناسازگاری بگذارد. پس عروس هم باید در رفتارو سخنان خود دقت لازم را انجام دهد.

مشکلات رفتاری اطرافیان

مشکلات رفتاری اطرافیان (فامیل و غیره):
گاهی اختلاف‌ها به خاطر دیگران صورت می‌گیرد؛ مثلا گاهی برخی به خاطر دشمنی، از عروس نزد مادرشوهر و برعکس سخن‌چینی می‌کنند و باعث بدبینی آنها می‌گردند یا اطرافیان به جای فیصله دادن به بحث، تنور بحث را داغ‌تر می‌کنند و برتری خانوادگی، رسوم و شخصیت و موقعیت اجتماعی و ثروت خود را به رخ هم‌دیگر می‌کشند و باعث به هم خوردن آرامش زندگی آن‌ها می‌شوند. اطرافیان دلسوز و مؤمن لازم است که خیلی حساب شده و با رعایت موازین دینی آرامش را به خانواده برگردانند؛ مثلاً اگر مشکل از طرف مادرشوهر است، او را (در موقع عدم خشم و…) از گناه جدایی و طلاق، و نیز آسیب روانی فرزند در آینده، و عقوبت دنیوی آگاهی داده و بگویند که طبق نظر احادیث با این رفتار تو مثل خودت با دخترت برخورد می‌شود و برای او فتنه‌گری می‌کنند». (تحریک عاطفی و بینش مادر شوهر) و مشکلات زندگی جدید و مشغله‌های فکری و کاری او را برای او توضیح دهند و بگویند که این دختر (عروس) به شما دل بسته است و آمده با داروندار زندگی پسرت بسازد و در غم و شادی شریک او باشد و نیاز به تجارب سازنده شما دارند. البته تجارب شما هم باید جنبه استقلالی زندگی آنها را به هم نزند و… .

نکات اخلاقی و دقیق برای عروس

اکنون برخی نکات اخلاقی و دقیق برای عروس بیان می‌شود:

پرهیز از انتقاد و صدای بلند

از نجوا، انتقاد، امر و نهی کردن، بالا بردن صدا، مسخره کردن حتی به شوخی همسر خود در نزد مادرشوهر جداً پرهیز کنید.

سکوت کردن هنگام خشم

هنگام خشم مادرشوهر سکوت کند تا خودبه‌خود خشم او فروکش کند و الا شعله‌های خشم، زندگی آنها را به هم می‌زند.

مهربانی با فامیل مادرشوهر

با اطرافیان ماد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.