پاورپوینت اقسام حتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت اقسام حتی دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت اقسام حتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت اقسام حتی :

پاورپوینت اقسام حتی

کلیدواژه: عاطفه، معطوف، معطوف علیه، حتی ابتدائیه، حرف جر، جاره، عطف.

پرسش: از کلمه «حتی» در ادبیات عرب چه استفاده‌هایی می‌شود؟

پاسخ: حتی بر سه قسم است: الف: حتای عاطفه که برای عطف یک جزء از معطوف علیه یا چیزی که به منزله جزء برای معطوف علیه است، می‌آید.
ب: حتی حرف ابتدا و استیناف که حرفی است که بعد از آن جمله آغاز می‌شود و آن جمله مستانفه بوده و از جهت لفظی و اعراب به ماقبلش تعلق نخواهد داشت و محلی از اعراب ندارد، هر چند از جهت معنا به ماقبلش تعلق دارد.
ج: حتی جاره که به معنای «الی» می‌آید و اختصاص به اسم ظاهر خواهد داشت و به ضمیر جر نمی‌دهد.

فهرست مندرجات

۱ – حتی در ادبیات عرب
۱.۱ – عاطفه
۱.۱.۱ – قاعده کلی
۱.۱.۲ – برای مطلق جمع
۱.۱.۳ – عطف به حتی
۱.۲ – حرف ابتدا و استیناف
۱.۳ – جاره
۱.۴ – نکته
۲ – پانویس
۳ – منبع

حتی در ادبیات عرب

حتی در ادبیات عرب بر سه قسم است:

عاطفه

حتای عاطفه برای عطف یک جزء از معطوف علیه یا چیزی که به منزله جزء برای معطوف علیه است، می‌آید. به عبارت دیگر، معطوف جزیی از معطوف علیه یا به منزله جزئی از معطوف علیه می‌باشد. مانند: «اکلت السمکه حتی راسها». در این مثال، «راس» که معطوف بوده حقیقتا جزئی از «سمکه» است که معطوف علیه می‌باشد. (سر ماهی جزئی از ماهی است)
یا مانند: «اعجبتنی الجاریه حتی کلامها (دخترک مرا به شگفت آورد حتی سخن گفتن او)»؛ در این مثال نیز «کلام» عطف بر «جاریه» شد هر چند کلام، حقیقتا جزئی از جاریه نیست، ولی چون جاریه محل برای کلام می‌باشد، کلام را نازل منزله جزء آن قرار دادند.

قاعده کلی

قاعده کلی این است؛ هر جا که دخول استثنا صحیح باشد عطف به «حتی» نیز صحیح است، و هر جا که دخول استثنا ممتنع باشد، عطف به «حتی» نیز ممتنع خواهد بود.
شرط عطف به حتی این است که معطوف، یا باید نسبت به سایر اجزای معطوف علیه، اقوا یا اضعف باشد؛ مثال اقوا: «مات الناس حتی الانبیاء». مثال اضعف: «قدم الحاج حتی المشاه». بنابراین اگر گفته شود: «ضربت القوم حتی زیدا»؛ و زید از افراد برتر یا ضعیف تر قوم نباشد، بلکه هم سطح دیگران باشد، چنین عطفی به دلیل عدم ترتب فایده صحیح نیست؛ زیرا لفظ قوم شامل تمام افراد قوم از جمله زید می‌شود و نیازی به عطف و جدا ذکر کردنش نبوده، ولی اگر زید قوی‌ترین یا ضعیف‌ترین افراد باشد، این کلام د

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.