پاورپوینت باورهای مشترک میان مذاهب اسلامی درباه امام مهدی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت باورهای مشترک میان مذاهب اسلامی درباه امام مهدی دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت باورهای مشترک میان مذاهب اسلامی درباه امام مهدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت باورهای مشترک میان مذاهب اسلامی درباه امام مهدی :

باورهای مشترک مذاهب اسلامی درباه امام مهدی

کلیدواژه: مذاهب بزرگ اسلامی، امام مهدی، شیعه.

پرسش: باورهای مشترک میان مذاهب اسلامی در زمینه امام مهدی (علیه‌السّلام) چیست؟

فهرست مندرجات

۱ – اشتراک مذاهب اسلامی درباره موعود
۱.۱ – منجی موعود
۱.۲ – تبار منجی
۱.۳ – نام منجی
۱.۴ – لقب منجی
۱.۵ – وقت ظهور منجی
۱.۶ – قیام و پیروزی منجی
۱.۷ – همراهی عیسی با منجی
۱.۸ – جهان پس از قیام منجی
۲ – پانویس
۳ – منبع

اشتراک مذاهب اسلامی درباره موعود

فرق و مذاهب بزرگ اسلامی، آموزه مهدویّت و انتظار موعودی نجات‌بخش را قطعی و ضروری می‌دانند و این موضوع به باوری مشترک میان آنها تبدیل شده است. دقت در مصادر و مستندات به وضوح، درستی عقیده شیعه را در زمینه مهدویّت اثبات می‌کند؛ اگرچه برداشت‌ها از این متون اکنون متفاوت است.
می‌توان باورهای مشترک میان مذاهب اسلامی در این زمینه را این‌گونه برشمرد:

منجی موعود

علمایِ مذاهب اسلامی در آثار خود، اخباری (احادیثی) بشارت آمیز در باره امام مهدی (علیه‌السّلام) نقل کرده‌اند که از وقوع شرایط مطلوب برای امت اسلامی در آینده خبر می‌دهند. سیاق این بشارت‌ها با پیش‌گویی‌های مطرح در دیگر ادیان الهی در باره منجی موعود هماهنگی کامل دارد.

تبار منجی

معمولاً ضمن تأکیدهای عالمان و محدّثان فرق اسلامی بر متواتر و صحیح بودن احادیث بشارت به ظهور و قیام امام مهدی (علیه‌السّلام)، به این نکته نیز اشاره شده است که ایشان از فرزندان پیامبر اکرم (صلی‌اللّه‌علیه‌و‌آله) و اهل بیت اوست. علاوه بر آن، بسیاری از دانشمندان اهل‌سنّت بنا‌بر احادیث صحیح، تصریح کرده‌اند که امام مهدی (علیه‌السّلام) از نسل فاطمه (علیهاالسّلام) و علی (علیه‌السّلام) است.

نام منجی

در این‌که منجی موعود با پیامبر اکرم (صلی‌اللّه‌علیه‌و‌آله) هم نام است، تردید و اختلافی نیست. افزون بر این‌که در یکی از صحاح سته به این نکته تصریح شده، در سخنان برخی از عالمانی که پیش از این به ادعای تواتر آنها اشاره کردیم نیز تواف

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.