پاورپوینت حضرت مسلم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت حضرت مسلم دارای ۲۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت حضرت مسلم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت حضرت مسلم :

مسلم بن عقیل

کلیدواژه: نهضت حسینی، امام حسین (علیه‌السّلام)، عقیل، ابوطالب (علیه‌السلام)، حارث بن زیاد، محبت، کربلا.

پرسش: مسلم بن عقیل (علیه‌السّلام) کیست؟

پاسخ:

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ولادت
۳ – مادر مسلم
۴ – مسلم داماد امام علی
۵ – تعداد و نام فرزندان
۶ – شهادت فرزندان
۷ – درک سه امام
۷.۱ – دوران امام علی
۷.۲ – دوران امام حسن
۷.۳ – دوران امام حسین
۸ – قیام و شهادت مسلم
۹ – تربیت پاورپوینت حضرت مسلم
۱۰ – مسلم در کلام معصومان
۱۰.۱ – افتخارات مسلم در کلام امام
۱۰.۲ – زیارت‌نامه‌ی مسلم
۱۱ – پانویس
۱۲ – منبع

معرفی اجمالی

مسلم بن عقیل (علیه‌السلام)، یکی از درخشان‌ترین چهره‌های نهضت حسینی بود که برای ارزیابی زمینه قیام، از سوی امام حسین (علیه‌السّلام) به کوفه اعزام شد. کنیه مسلم، ابوداوود و لقبش، محدّث بوده است. وی به پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) شباهت داشت و شجاع‌ترین فرزند عقیل بن ابی‌طالب، شمرده می‌شد.

ولادت

او زمان رسول خدا (صلی‌الله‌وعلیه‌وآله) را درک نکرد، زیرا هنگام شهادت (سال ۶۰ هجری) سن آن‌جناب بیش از ۴۰ سال نبود یعنی از زمان رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام تا سال ۶۰ هجری، ۵۰ سال گذشته و بر این اساس او ده سال بعد از رحلت پیامبر (صلی‌الله‌وعلیه‌وآله) متولد شده بود.

مادر مسلم

مادر مسلم (علیه‌السلام)، کنیزی به نام خلیله (یا حلیله) حُلَیَّه، از اسیران شام بوده است که پدرش عقیل، او را خریده بود. بر پایه گزارش طبری، مسلم (علیه‌السّلام) در کوفه متولّد شده است. این گزارش، در کنار گزارش‌های دیگر که وی را از یاران امام علی (علیه‌السّلام) و در جنگ صِفّین، از فرماندهان جناح راست پیاده نظام لشکر ایشان شمرده‌اند، حاکی از آن است که عقیل، سال‌ها قبل از آمدن امام علی (علیه‌السّلام) به کوفه، در این شهر، زندگی می‌کرده است و شاید یکی از عللی که امام حسین (علیه‌السلام)، مسلم را به نمایندگی از جانب خود به کوفه اعزام کرد، آشنایی او با مردم آن شهر باشد.

مسلم داماد امام علی

عقیل برادر حضرت علی (علیه‌السلام) و دومین فرزند ابوطالب (علیه‌السلام) است. از این‌جهت، او با یک واسطه از تربیت ابوطالب و همسرش فاطمه بنت اسد برخوردار گردید.
مسلم، داماد امیرمومنان (علیه‌السّلام) بود و نام همسرش در برخی منابع، رُقَیّه و در برخی دیگر، اُمّ‌کلثوم، گزارش شده است که احتمالاً کنیه رقیّه باشد.
وی، دو فرزند به نام‌های عبداللّه و علی داشت که عبداللّه، در کربلا به شهادت رسید. فرزندان دیگری نیز از وی، گزارش شده است. «درباره طفلان مسلم» به هر حال، تصریح شده که نسلی از وی، باقی نمانده است. چند تن از برادران مسلم (علیه‌السّلام) در کربلا حضور داشته‌اند و به شهادت رسیده‌اند.

تعداد و نام فرزندان

فرزندان او عبارت اند از:
۱و ۲. عبدالله و علی که از «رقیه» به دنیا آمدند. ۳. مسلم بن مسلم که مادرش از بنی‌عامر بود. ۴. عبدالله که مادرش ام‌ولد بود. ۵. محمد. ۶. ابراهیم.

شهادت فرزندان

همه‌ی پسران او در سرزمین کربلا شهید شدند، مگر دو فرزند که به نام‌ها‌ی محمد و ابراهیم. این دو پس از تحمل یک سال زندان فرار کردند، اما پس از مدتی دستگیر و به دست یکی از ستم‌کاران به نام حارث بن زیاد به شهادت رسیدند. «نام مادر محمد را ذکر نکرده و اسمی از برادر محمد؛ یعنی ابراهیم نبرده، در حالی که شهادت ابراهیم به همراه محمد مشهور است»
از این‌رو از نسل پاورپوینت حضرت مسلم فرزندی باقی نماند.

درک سه امام

جناب مسلم زمان و عصر سه امام را درک کرده است:

دوران امام علی

او در این زمان افتخار دامادی آن حضرت (علیه‌السلام) را پیدا کرد و با دخترش به

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.