پاورپوینت راه‌های تنش‌زدایی در خانواده


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت راه‌های تنش‌زدایی در خانواده دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت راه‌های تنش‌زدایی در خانواده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت راه‌های تنش‌زدایی در خانواده :

پاورپوینت راه‌های تنش‌زدایی در خانواده

کلیدواژه: اختلاف، تفاهم، خانواده، حفظ زندگی مشترک، مشاوره، .

پرسش: پدر و مادر شهیدی دچار اختلاف شدید شده و پدر خانه را ترک کرده و زن دیگری اختیار کرده است. اکنون پس از سال‌ها، به حمایت مالی خانواده پرداخته است؛ اما نسبت به مادر رفتار خشن همراه با تحقیر و تکذیب دارد. اگر فرزندان ولو با احترام، با پدر در حمایت از مادر صحبت کنند، پدر رنجیده می‌شود. اگر با زن پدر که فتنه‌آور است احترام کنند، مادر رنجیده می‌شود. این مادر ناتوان و بیمار است و تحمل رفتار پدر و زن پدر با مادر برای بچه‌ها مقدور نیست، قهر با پدر و دوری از او هم که خلاف شرع است، تذکر و تمنا و پند به پدر هم او را می‌رنجاند، تکلیف فرزندان چیست؟

پاسخ:

فهرست مندرجات

۱ – تنش‌زدایی در خانواده
۱.۱ – گام اول
۲ – راهکارها
۲.۱ – اول
۲.۲ – دوم
۳ – نکات کلی
۳.۱ – یاری گرفتن از مشاور
۳.۲ – مدیریت کردن فرزندان
۳.۳ – مورد اعتماد بودن واسطه
۳.۴ – کشف ریشه اختلاف
۳.۵ – تمایل به ادامه زندگی
۳.۶ – درک نکردن طرفین
۳.۷ – صحبت کردن
۴ – هم‌عقیده بودن فرزندان
۴.۱ – توسل به ائمه
۴.۲ – عاطفه مادر و اقتدار پدر
۴.۳ – شناسایی ویژگی‌های مشکل
۵ – ارضای نیازهای عاطفی
۶ – معرفی منابع
۷ – پانویس
۸ – منبع

تنش‌زدایی در خانواده

خانواده محل گرد آمدن چند انسان است. انسانی که خود به‌تنهایی موجودی ناشناخته و دارای ابعاد مختلف وجودی و حالات روانی گوناگون است که یکی از مبانی این گرد هم آمدن، تفاهم است. از سوی دیگر، انسان دارای نیاز‌های مختلفی در ابعاد عاطفی، شناختی، جنسی، جسمی و… می‌باشد که یکی از راه‌های ایجاد تفاهم بین زن و شوهر، برآورده شدن این نیاز‌هاست که البته گاهی باید، برای حفظ اساس این تفاهم و خانواده، از خواسته‌های خود کوتاه بیایند.
زمانی که عوامل آگاه و ناآگاه، دست به دست هم می‌دهند تا در روابط زن و شوهر جراحت‌ها و آلام روحی را عمیق‌تر و دردناک‌تر نمایند، باید هر‌چه زودتر در پی التیام آن بود و تنش‌ها را برطرف نمود.

گام اول

گام اول تنش‌زدانی این است که زن و شوهر مصمم به حفظ و ادامه زندگی مشترک خود باشند و اراده جدی بر ترمیم روابط آسیب‌دیده نمایند. حتی در بدترین لحظات و بحرانی‌ترین مشکلات، می‌توان حداقل یک وجه مشترک بین زن و شوهر یافت و آن، علاقه‌مندی به سعادت و شادکامی فرزندان است.

راهکارها

در مورد مسئله مطرح‌شده، نکته بسیار مهم این است که:

اول

اطلاعات در مورد مسئله و ویژگی‌های دقیق زن و شوهر، علت اختلاف، سن آن‌ها و … داده نشده و معمولاً اختلافاتی با این عمق و سابقه را نمی‌توان با مکاتبه و در حد چند صفحه حل نمود و نسخه‌ای کامل تدارک دید. البته هر مشکلی راه‌حلی دارد؛ ولی ارائه راه‌حل‌های اصولی در مشکلات خانوادگی و طرفین، ملازم این است که اطلاعات درستی از آن در دسترس باشد؛ لذا موکداً پیشنهاد می‌شود که با رجوع حضوری به مشاوره خانواده، این مسئله را به‌طور اساسی پی‌گیری نمایید؛ چراکه مشاوره حضوری و مواجهه طرفین بسیار موثر می‌باشد.

دوم

نکته دیگر که بر غموض و پیچیدگی این مسئله می‌افزاید، میان‌سال بودن این زن و شوهر است.

نکات کلی

در هر صورت در ادامه، نکاتی کلی برای شیوه برخورد اصولی و منطقی فرزندان، برای حل این اختلاف ارائه می‌گردد.

یاری گرفتن از مشاور

اولین تلاش فرزندان و محور اهداف آنان باید این باشد که شرایط را آماده نمایند تا شخص کارشناس و مشاوری دلسوز، واسطه‌گری نماید. البته طرح اصل این مسئله ـ رفتن به مشاوره ـ بدون هیچ زمینه‌سازی، خود تنش‌زاست و به احتمال زیاد این زن و شوهر، یا آن‌قدر شکاف بین خود را عمیق می‌دانند که ناامید از حل آن می‌باشند و یا اصلاً به مشاوره اعتقادی ندارند و به همان شیوه قدیمی می‌خواهند با مشکل کنار بیایند. حتی شاید ((فرهنگ مراجعه به مشاور)) هنوز در جامعه آنان جا افتاده نباشد و به عنوان نمونه، مراجعه به مشاور و روان‌شناس را مخصوص افراد دیوانه و روانی بدانند. بنابراین فرزندان می‌توانند با زمینه‌سازی‌های مناسب و در نظر گرفتن سلایق پدر و مادر و سیستم فکری آن دو، در ضمن حفظ احترام و غرور آن‌ها، در محیط صمیمانه و دلسوزانه، بدون هیچ‌گونه تحکمی به این کار اقدام نمایند، احتمال دارد به‌خاطر جانب‌داری فرزندان از مادر، ـ چنان‌چه از سؤال شما برداشت می‌شود ـ سخنان آنان در پدر مقبول نیفتد؛ لذا در ابتدا لازم است فرزندان اعتماد‌سازی نمایند و خود را بی‌طرف نشان دهند و با حسن نیت و صداقت کامل رفتار نمایند و نظر پدر را جلب نمایند.
در ادامه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.