پاورپوینت راه‌های درمان وسواس بی‌اختیاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت راه‌های درمان وسواس بی‌اختیاری دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت راه‌های درمان وسواس بی‌اختیاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت راه‌های درمان وسواس بی‌اختیاری :

پاورپوینت راه‌های درمان وسواس بی‌اختیاری

کلیدواژه: وسواس، وسواس‌ فکری، اضطراب، وسواس بی‌اختیاری.

پرسش: از بُعد آموزش‌های روان‌شناختی، راه‌های مقابله و معالجه وسواس‌های فکری که ریشه در اضطراب دارد و غیر اختیاری است، چیست؟

پاسخ: در درمان وسواسِ بی‌اختیاری، می‌توان از این روش‌ها نام برد: ۱. روش روان ‌تحلیل‌گری؛ ۲. رفتار درمان‌گری؛ ۳. روش ‌شناختی ـ رفتاری؛ ۴. دارو درمان‌گری.

فهرست مندرجات

۱ – وسواس
۲ – روش‌های درمان وسواسِ بی‌اختیاری
۲.۱ – روش روان تحلیل‌گری
۲.۲ – رفتار درمان‌گری
۲.۳ – روش ‌شناختی رفتاری
۲.۳.۱ – آموزش عادت‌دهی
۲.۳.۲ – گوش دادن به صدای ضبط‌شده‌ خود
۲.۴ – دارو درمان‌گری
۲.۴.۱ – بیان یک نکته
۳ – معرفی منابع
۴ – پانویس
۵ – منبع

وسواس

«وسواس» همان‌گونه که از نامش پیداست، نوع خاصی از اختلالات بالینی است که ویژگی بارز آن وسوسه‌انگیزی و حالت وسواسی داشتن است. روان‌شناسان، وسواس را یکی از اختلالات شایع ذکر کرده‌اند. افرادی که بیش از ‌اندازه به وسواس مبتلا هستند، به‌گونه‌ای که کنش‌وری و رفتارهای اجتماعی آنان تحت تأثیر قرار گرفته باشد، از نظر روان‌شناسان و روان‌پزشکان، بیمار تلقی می‌شود.
بیمار نسبت به اختلال خود هشیار است و آن را تحمیل‌شده و مرضی می‌پندارد؛ یعنی در واقع اختلال را نمی‌پذیرد؛ بلکه آن را تحمل می‌کند. با توجه به ضوابط DSMIV (راهنمای تشخیصی انجمن روان‌پزشکی آمریکا) تنها زمانی می‌توان به تشخیص اختلال وسواس بی‌اختیاری مبادرت کرد که وسواس‌ها یا رفتارهای بی‌اختیار، جنبه افراطی نامعقول، اجباری و نامتناسب داشته باشد.

روش‌های درمان وسواسِ بی‌اختیاری

از آن‌جا که بیماران وسواسی (همانند بیمارانی که از دیگر اختلال‌های اضطرابی رنج می‌برند)، دارای مشکلات دیگری نیز هستند، نمی‌توان قبل از بررسی دقیق آسیب‌شناختی و بررسی زمینه‌ها و علل وسواس ـ بی‌اختیاری به درمانگری وسواس‌ها اقدام نمود. بنابراین مراجعه به روان‌شناس یا روان‌پزشک متخصص و تهیه شرح‌ حال و سابقه خانوادگی بیمار لازم و ضروری است و انتخاب روش مناسب با توجه به معیارها و اطلاعاتی که از مصاحبه با بیمار و اطرافیان به دست می‌آید، امکان‌پذیر خواهد بود؛ اما در حد نظری و جهت آشنایی با روش‌های درمان وسواس می‌توان موارد زیر را یادآوری کرد:

روش روان تحلیل‌گری

از نظر روان تحلیل‌گری وسواس ـ بی‌اختیاری ناشی از کشاننده‌های ناهشیار تهدیدآمیزی است که بیمار به منظور غلبه بر آن معمولاً از مکانیزم‌های دفاعی متفاوت استفاده می‌کند. بر این اساس شیوه‌ای که روان تحلیل‌گری سنتی برای درمان این بیماران پیشنهاد می‌کند، هشیار ساختن آنان نسبت به تعارض‌های ناهشیار و باز سازمان‌دهی موقعیت‌هایی است که در گذشته برای فرد پیش آمده و چنین تعارض‌هایی در چهارچوب آن‌ها شکل گرفته است.

رفتار درمان‌گری

از نظر رفتار درمان‌گری، اضطراب، تحریک‌پذیری و اجتناب از موقعیت‌های اضطرابی باعث اختلال وسواس در فرد می‌شود. بنابراین بهترین روش این است که فرد را ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.