پاورپوینت راه‌های کسب موفقیت در زندگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت راه‌های کسب موفقیت در زندگی دارای ۴۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت راه‌های کسب موفقیت در زندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت راه‌های کسب موفقیت در زندگی :

راه های کسب موفقیت در زندگی

کلیدواژه: موفقیت ، راه‌های رسیدن به موفقیت.
پرسش: راه‌های رسیدن به موفقیت در تمامی مراحل زندگی مخصوصاً درسی و دینی چیست؟
پاسخ: قبل از شروع بحث لازم است اشاره به مفهوم موفقیت، ابزارهای آن و موفقیت در جوامع صنعتی کنیم. سپس به فرق علاقه و استعداد می‌پردازیم و بعد ابزارهای درونی و بیرونی موفقیت را تشریح خواهیم کرد و در آخر خلاصه‌ای از بحث ارائه می‌دهیم.

فهرست مندرجات

۱ – موفقیت (success)
۲ – ابزار موفقیت در نگاه عوام
۳ – موفقیت در جامعه‌های صنعتی
۴ – فرق استعداد و علاقه
۵ – ابزار اصلی موفقیت
۵.۱ – ابزارهای درونی فرد
۵.۱.۱ – خواستن موفقیت
۵.۱.۲ – نیاز و انگیزه
۵.۱.۳ – پرهیز جدی از تاخیر
۵.۱.۴ – تقویت اراده
۵.۱.۵ – نظم در امور فردی و اجتماعی و برنامه ریزی
۵.۱.۶ – استعدادیابی
۵.۱.۷ – تمرکز بر موضوع
۵.۱.۸ – صفات خوب اخلاقی
۵.۱.۹ – حفظ تعادل در ابعاد شخصیت
۵.۱.۱۰ – حذف عادات بد و تمرین کارهای خوب
۵.۱.۱۱ – عمل به دانسته‌ها
۵.۱.۱۲ – غنیمت شمردن فرصت‌ها
۵.۱.۱۳ – لیست موفقیت‌ها و توجه به نقش کلمات در موفقیت
۵.۲ – ابزارهای خارج از فرد
۵.۲.۱ – الگوهای موفق و عینی
۵.۲.۲ – مطالعه کتب افراد موفق
۵.۲.۳ – انتخاب دوست موفق
۵.۲.۴ – عشق به الگوهای مثبت
۵.۲.۵ – ارائه تعریف جدید از شانس
۵.۲.۶ – دقت در انتخاب شغل و همسر
۵.۲.۷ – آموختن شیوه‌ها
۵.۲.۸ – توجه به رقابت مثبت
۶ – نکته
۷ – نکته پایانی
۸ – منابع برای مطالعه بیش‌تر
۹ – پانویس
۱۰ – منبع

موفقیت (success)

مفهوم موفقیت یک امر نسبی( از فرد تا فرد، از فرهنگ تا فرهنگ، و از مکتب جهان‌بینی و ایدئولوژی ، تا مکتب فرق دارد) و یک امر تشکیکی (یعنی ممکن است شخصی نسبت به گذشته‌اش موفق باشد ولی در عین حال مراتب بالاتری از موفقیت را در پیش دارد که البته این امر بیش‌تر در امور اخلاقی و ارزشی مثل کمال ، علم خواهی بیش‌تر نمود دارد) است در فارسی واژه‌ای مترادف آن ظفر ، پیروزی و کامیابی و… است.

ابزار موفقیت در نگاه عوام

موفقیت محبوب عمومی بشر است، همه افراد بشر در هر رشته و مقامی که هستند به دنبال وسیله، ابزار و راه رسیدن به موفقیت هستند ولی افراد بشر دریافتن این وسیله یکسان نیستند.
افرادی که هیچ واقع بینی ندارند و درک صحیحی از روابط علی و معلولی حوادث ندارد. بحث شانس و بخت را به میان می‌کشند، برخی دیگر وسیله موفقیت را در عوامل موجود خارجی جستجو می‌کنند. ولی در میان عوامل خود (استعدادها، علائق، حوصله و پشتکار و…) را فراموش می‌کنند.
برخی موفقیت را به نبوغ نسبت می‌دهند، یعنی فکر می‌کنند تنها عامل موفقیت نبوغ است و گمان می‌کنند مثلا فلان مخترع ظرف چند روز یا چند ساعت به فلان کشف رسیده ولی از پشتکار، صبر و تحمل سختی‌های راه آن‌ها بی‌خبرند. الکساندر هامیلتن می‌گوید: مردم به من نابغه می‌گویند من از نبوغ خود خبر ندارم، فقط می‌دانم شخص زحمت‌کشی هستم. دانشمند بزرگ فرانسوی پاستور، شعار زندگیش کار بود.

موفقیت در جامعه‌های صنعتی

تعریف متداول و قابل قبول جوامع صنعتی از موفقیت بر سه اصل استوار است: قدرت ، پول و شهرت . یعنی اگر کسی یک یا چند تا از این‌ها را داشته باشد فرد موفقی است. اشکال این تعریف این است که با نظام الهی و عقل و وجدان ما سازگاری ندارد. آیا هر طوری که انسان پول تهیه کرد موفق است؟ آیا به هر نحوی به مدارج بالای علمی رسید موفق است؟ آیا ملتی که برای هدف مقدسی از کشور خود دفاع می‌کنند ولی در ظاهر نمیتوانند بر دشمن غلبه پیدا کنند موفق نیستند؟ امام حسین علیه‌السلام می‌فرمایند: مرگ برتر از زندگی با خواری ، ذلت برتر از زندگی است که سر از جهنم در آورد.

فرق استعداد و علاقه

از جمله عواملی که برای رسیدن به موفقیت حیاتی است استعداد و علاقه است. هر کاری را که انسان بتواند ( استعداد بالفعل و بالقوه) آن‌را بهتر و عالی‌تر انجام دهد در آن استعداد دارد. و هر کاری و امری که با شور و شعف و لذت و بدون خستگی انجام دهد را بدان علاقه دارد. گاهی ممکن است استعداد باشد ( حس شعری) و علاقه نباشد ( شعر نگفتن و انگیزه آن را نداشتن) بیش‌تر مواقع انسان با استعداد متوسط و یا کم‌تر از آن ولی با علاقه بالا و پشتکار به موفقیت‌هایی نایل می‌شود، اما اگر هر دو استعداد و علاقه در یک امر باشند، توفیق چند برابر خواهد بود.

ابزار اصلی موفقیت

برای رسیدن به موفقیت توجه و به کارگیری ابزارهای درونی و بیرونی بسیار مهم است. عمده این شیوه‌ها از زندگی افراد و الگوهای موفق جوامع به دست آمده کسانی که خود شاهد موفقیت را در آغوش خود لمس کرده‌اند، در ذیل به این ابزارها اشاره می‌کنیم:

ابزارهای درونی فرد

یعنی ابزاری که خداوند در نهاد انسان قرار داده و انسان وظیفه دارد از آن‌ها به بهترین نحو برای رسیدن به کمال استفاده کند:

خواستن موفقیت

اولین قدم خواستن خود فرد است انسان اگر به طور جدی خواهان امری باشد دنبال راهکارها می‌رود و با پشت سرگذاشتن سختی‌ها به آن می‌رسد.

نیاز و انگیزه

دو اهرم روانی هستند که به انسان قدرت، پویایی و حرکت می‌بخشد و انسان را به سوی هدف (موفقیت) می‌کشانند گاهی انسان می‌تواند در خود ایجاد انگیزه و نیاز کند مثلا آن را وظیفه و مسئولیت دینی خود بداند که انجام ندادن آن عقاب دارد یا با افراد موفق معاشرت کند و تصمیم خود را به دیگران بگوید، به موفقیت‌های خود پاداش بدهد و تنبلی‌های خودش را تنبیه و جریمه کند، مثلا مطالعه نکردم، سه ماه از پول تو جیبیم صرف نظر می‌کنم و از کلمات تاکیدی مثبت استفاده کنیم، من می‌توانم، من خسته نمی شوم، خدا همراه من است.

پرهیز جدی از تاخیر

هر گاه تصمیم گرفتید کاری را انجام دهید بلافاصله قدم‌های اولیه را معقولانه بردارید مطمئن باشید آن بعداً یا فردایی که می‌گویید نخواهد آمد، همین الان را غنیمت شمارید همین الآن.

تقویت اراده

اراده خود را تقویت کنید: از خوردن غذاهای پرچرب و انرژی زیاد پرهیز کنید. ورزش و تمرین را جدی بگیرید. از طبیعت لذت ببرید یا تقویت بعد معنوی( نماز ، توسل و…) بر بعد غریزی خود مسلط شوید تا اسیر خواسته‌های مزاحم نشوید، اعتماد به نفس داشته و بدانید که انسان دارای نیروی بیکران است. اگر خود بخواهم می‌رسم.

نظم در امور فردی و اجتماعی و برنامه ریزی

۱. دفتر مخصوص برنامه ریزی داشته باشید تا ساعات مفید و غیرمفید خود را محسوس‌تر ببینید و برنامه خود را به متخصص‌ها نشان دهید.
۲. از دو طرح بلند مدت ( رسیدن به هدف) و کوتاه مدت ( ساعات کار، مطالعه، رفع موانع فعلی) استفاده کنید.
۳. در برنامه‌ریزی خود امور مهم را مقدم بشمارید.
۴. بر برنامه خود کنترل و مراقبه داشته باشید و در صورت خارج شدن از برنامه سریع اصلاح، جبران کنید از سستی‌های خود نگذرید. هر روز و هر هفته محاسبه کنید و ارزیابی کنید که موفق بودید، کاستی‌ها کجا بوده، خوبی‌ها کجا.
۵. دغدغه، مانع‌ها و پیشامدها توجه و تمرکز شما را به هم نزند، عمده توجه و انرژی خود را به مشکل گشایی و حل آن اختصاص دهید و در آن مضطرب نشوید. اضطراب زیادی کار شما را مختل می‌کند: چون عشق حرم باشد سهل است بیابان‌ها.
۶. در ساعات خود به صرف انرژی اهمیت زیادی بدهید. تماشای زیاد تلویزیون، گردش‌های نامناسب، جلسه‌های طولانی غیر علمی عمده انرژی شما را صرف می‌کند. در موقع نشاط به اصل برنامه خود بپردازید و در اوقات دیگری انرژی خود را شارژ کنید ( تفریح ، طبیعت، حمام آب گرم، تغذیه مناسب با کیفیت، خواب متناسب، ورزش ملایم).

استعدادیابی

با

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.