پاورپوینت شهادت خزیمه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت شهادت خزیمه دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت شهادت خزیمه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت شهادت خزیمه :

پاورپوینت شهادت خزیمه

کلیدواژه: جمع‌آوری قرآن ، پاورپوینت شهادت خزیمه، سوره توبه .
پرسش: آیا جریان پاورپوینت شهادت خزیمه، در مورد آیه آخر سوره توبه صحیح است؟
پاسخ: قبل از بیان صحت و یا عدم صحت آنچه در سؤال آمده، نخست با نگاهی به نظریات مطرح شده در کتاب‌های علوم قرآن ، در این مورد می‌توانیم قضاوت بهتری داشته باشیم.

فهرست مندرجات

۱ – روایاتی درباره چگونگی جمع‌آوری قرآن
۱.۱ – ۱. روایتی از زید بن ثابت
۱.۲ – ۲. روایتی از خارجه فرزند زید بن ثابت
۱.۳ – ۳. روایتی از یحیی بن عبدالرحمان بن خطاب
۱.۴ – ۴. روایتی از عبید بن عمیر
۱.۵ – ۵. روایتی از خزیمه بن ثابت
۱.۶ – ۶. روایتی از زید بن ثابت
۱.۷ – ۷. روایتی از ابن اشته از لیث بن سعید
۲ – دیدگاه ابن عبدالبر
۳ – روایت‌ها درباره قرآن بودن این آیات
۴ – بیان نکته‌ای درباره روایات تدوینِ مورد بحث
۵ – نظریه صحیح در تدوین قرآن
۶ – معنای توحید المصاحف
۷ – منابعی برای مطالعه بیشتر
۸ – پانویس
۹ – منبع

روایاتی درباره چگونگی جمع‌آوری قرآن

۱. روایتی از زید بن ثابت

زید بن ثابت که مسئول جمع‌آوری قرآن شد می‌گوید:ابوبکر به من گفت:تو در دوران رسول خدا نوشتن وحی را به عهده داشتی. اینک جمع‌آوری قرآن را به عهده بگیر، من هم قبول کردم و قرآن را از لوح‌ها و کاغذها و تخته پاره‌ها و از سینه‌های مردم جمع‌آوری کردم تا این‌که دو آیه آخر سوره توبه را تنها در نزد ابی‌خزیمه انصاری پیدا نمودم و آن این بود:” لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ…. “.

۲. روایتی از خارجه فرزند زید بن ثابت

خارجه فرزند زید بن ثابت نقل می‌کرد:از پدرم شنیدم که می‌گفت:وقتی که مصحف را استنساخ می‌کردیم، آیه‌ای از سوره احزاب را که از خود رسول خدا شنیده بودم گم کردیم، پس از پی‌جویی در نزد خزیمه بن ثابت انصاری پیدا نمودیم، و به سوره احزاب ملحق کردیم که بدین‌گونه بود:” مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ… “.

۳. روایتی از یحیی بن عبدالرحمان بن خطاب

یحیی بن عبدالرحمان بن خطاب نقل می‌کند:عمر بن خطاب تصمیم گرفت قرآن را جمع‌آوری کند، در میان مردم به پا خاست و گفت:هرکس چیزی از قرآن را از رسول خدا فراگرفته است، بیاورد و مردم آیاتی را که در صحیفه‌ها و لوحه‌ها نوشته بودند آوردند، ولی عمر از کسی آیه‌ای را نمی‌پذیرفت، مگر آنچه را که دو نفر به قرآن بودنش شهادت دهند. بعد از عمر عثمان هم به مردم گفت:در پیش هرکس آیه و یا آیاتی از کتاب خدا وجود دارد، بیاورد، ولی او هم هیچ سخنی را قبول نمی‌کرد، مگر با شهادت دو نفر که قرآن بودن آن را امضا و تصدیق کنند. در آن هنگام خزیمه بن ثابت آمد و گفت:من با چشم خود دیدم که شما دو آیه از قرآن را کنار گذاشتید و آنها را ننوشتید. گفتند:آن دو آیه کدام است؟ گفت:من خودم از رسول خدا ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ این دو آیه را فراگرفته‌ام، آن‌گاه دو آیه آخر سوره توبه را خواند:” لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ… “. عثمان این دو آیه را که از خزیمه شنید گفت:من شهادت می‌دهم که این دو آیه از طرف خدا نازل شده است، شما چه مصلحت می‌دانید و این آیه را در کجای قرآن قرار دهیم؟ خزیمه گفت:این دو آیه را به آخرین سوره‌ای که بر پیامبر نازل شده است، ملحق کنید! این بود که این دو آیه را به آخر سوره توبه ملحق ساختند و آن سوره را با همان دو آیه پایان دادند.

۴. روایتی از عبید بن عمیر

عبید بن عمیر می‌گوید:عمر هیچ آیه‌ای را در مصحف نمی‌نوشت؛ مگر این‌که دو نفر به قرآن بودن آن شهادت دهند. مردی از انصار این دو آیه:” لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ… ” را آورد، عمر گفت:درباره آنها از تو شاهد نمی‌خواهم؛ زیرا اخلاق رسول خدا همان‌طور بوده که در این دو آیه آمده است.

۵. روایتی از خزیمه بن ثابت

خزیمه بن ثابت چنین نقل می‌کند که من آیه:” لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ… ” را نزد عمر بن خطاب و زید بن ثابت آوردم. زید گفت:آیا کسی هست که برای تو شهادت دهد؟ گفتم:به خدا نمی‌دانم. عمر گفت:من درباره این آیه برای او شهادت می‌دهم.

۶. روایتی از زید بن ثابت

زید بن ثابت می‌گوید: هنگامی که مصحف‌ها را می‌نوشتم، من یک آیه را که از رسول خدا ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ شنیده بودم، در پیش کسی و یا در یاد داشتی پیدا نکردم، سپس آن را در پیش خزیمه بن ثابت یافتم و آن آیه این بود:” مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا… ” و چون رسول خدا ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ پاورپوینت شهادت خزیمه را به جای شهادت دو نفر می‌پذیرفت و «ذو الشهادتین» نامیده می‌شد، من هم شهادت وی را به تنهایی پذیرفتم و با شهادت او، آن آیه را نوشتم.

۷. روایتی از ابن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.