پاورپوینت علت ابلاغ ولایت بعد از اتمام حج


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت علت ابلاغ ولایت بعد از اتمام حج دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت علت ابلاغ ولایت بعد از اتمام حج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت علت ابلاغ ولایت بعد از اتمام حج :

پاورپوینت علت ابلاغ ولایت بعد از اتمام حج

کلیدواژه: ابلاغ ولایت ، غدیر خم ، امامت
پرسش: چرا واقعه غدیر در اجتماع بزرگ مسلمانان یعنی ایام حج واقع نشد؟ آیا اگر در آن ایام واقع می‌شد بهتر نبود؟
پاسخ: در پاسخ به سؤال شما توجه به چند نکته ضروری است:

فهرست مندرجات

۱ – قرآن و امامت حضرت علی
۲ – تأکید مکرر بر امامت حضرت علی و فرزندانش
۳ – شأن نزول آیه تبلیغ به روایت اهل تسنن
۴ – حکمت‌های اعلام ولایت در غدیرخم
۴.۱ – اتمام حج و آرامش خاطر مسلمین
۴.۲ – دفع مخالفت احتمالی منافقین
۴.۳ – عدم گنجایش مسجد‌الحرام
۴.۴ – نفوذ کلام پیامبر در وداع آخر
۴.۵ – ماندگاری واقعه غدیر در اذهان
۵ – نقل روایت غدیر توسط صحابه
۶ – منبع جهت مطالعه
۷ – پانویس
۸ – منبع

قرآن و امامت حضرت علی

در قرآن مجید آیات فراوانی وجود دارد که در احادیثی از پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه، شأن نزول آن‌ها، امامت امام علی علیه‌السلام است. از جمله این آیات عبارتند از:
الف) آیه تبلیغ: ” یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک…”.
ب) آیه ولایت: “انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاه…”.
ج) آیه اولی الامر: ” یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم…”.
د) آیه صادقین: “یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین…” (در روایات بیان شده است؛ منظور از صادقین حضرت علی علیه‌السلام و اهل بیت پیامبر صلوات‌الله‌علیه می باشند). و… می‌باشد.

تأکید مکرر بر امامت حضرت علی و فرزندانش

روایات بسیاری در منابع اهل تشیع و اهل تسنن وارد شده که پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه، مسئله مهم خلافت و جانشینی امیرمؤمنان علی ‌علیه‌السلام و امامان بعد از او را مکرّر و به مناسبت‌های مختلف به مردم گوشزد کرده‌اند؛ از جمله فرمودند: وصی و جانشین بعد از من، علی بن ابی طالب ‌علیه‌السلام است و بعد از او دو فرزندم حسن و حسین ‌علیهم‌السلام که نُه امام دیگر از صلب حسین‌علیه‌السلام، درپی هم می‌آیند.
البته این روایت، افزون بر روایاتی است که در جریان حدیث یوم الدار ، حدیث منزلت( “انت منی بمنزله هارون من موسی الا أنه لا نبی بعدی”.) ، حدیث غدیر خم و حدیث مشهور ثقلین ( “انی اوشک ان ادعی فاجیب و انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله عز و جل و عترتی. کتاب الله حبل ممدود من السماء الی الارض و عترتی اهل بیتی، انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض فانظرونی بم تخلفونی فیهما”.) بیان شده و یا احادیثی که فرموده، پس از من دوازده تن خلیفه خواهند آمد که به وسیله آنان، دین عزیز می‌شود و بیان مجدد آن در غدیر خم، تنها تأکید بر اهمیت موضوع و به منظور اتمام حجت نهایی با مردم بود.

شأن نزول آیه تبلیغ به روایت اهل تسنن

اعلام این مسئله مهم بعد از اتمام مراسم حج، در آن روز خاص، آن هم در محل غدیر خم که چهار راهی بوده که همه حج گزاران در آن جا از هم جدا می‌شوند و هر گروه به سوی سرزمین خود می‌رود، به فرمان اکید باری تعالی بوده که فرمود: “ای پیامبر ! آن‌چه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملًا (به مردم) برسان! و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده‌ای! خداوند تو را از (خطرات احتمالی) مردم، نگاه می‌دارد و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمی‌کند”.
ولى در کتاب‌های مختلفی که دانشمندان اهل تسنن، اعم از تفسیر و حدیث و تاریخ نوشته‌اند، روایات زیادی دیده می‌شود که با صراحت می‌گوید: آیه فوق، درباره علی علیه‌السلام نازل شده است. این روایات را جمع زیادی از صحابه از جمله ” زید بن ارقم “، ” ابو سعید

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.