پاورپوینت علت حسادت قابیل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت علت حسادت قابیل دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت علت حسادت قابیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت علت حسادت قابیل :

پاورپوینت علت حسادت قابیل

کلیدواژه: حسادت ، هابیل، قابیل.
پرسش: پاورپوینت علت حسادت قابیل به هابیل چه بوده است؟
پاسخ: داستان هابیل و قابیل، پسران آدم ـ علیه‌السلام ـ از جمله داستان‌های معروف در نزد پیروان ادیان الاهی است. این داستان در تورات و قرآن کریم ذکر شده است که هر‌کدام قسمت‌هایی از این داستان را نقل کرده‌اند.
کتاب مقدس بیشتر قسمت‌های قبل از کشته شدن و بعد از آن را مورد توضیح خود قرار می‌دهد و جزئیات بسیاری از این وقایع را ذکر می‌کند و کمتر به واقعه کشته شدن می‌پردازد؛ اما قرآن نیز این داستان را مورد توجه و اهمیت قرار داده با این تفاوت که قرآن کریم بیشتر ماجرای قربانی کردن این دو برای خداوند و گفت‌و‌گویی که بین دو برادر واقع شده است را بیان کرده است.

فهرست مندرجات

۱ – داستان هابیل و قابیل در قرآن
۲ – یادآوری چند نکته درباره آیه
۲.۱ – ۱. قربانی کردن
۲.۲ – ۲. قتل هابیل به دست قابیل
۲.۳ – ۳. حسد، سرچشمه همه اختلافات
۳ – علل حسادت قابیل به هابیل
۳.۱ – ۱. پذیرفته شدن قربانی هابیل
۳.۲ – ۲. ازدواج هابیل با خواهر زیبارو
۳.۲.۱ – باطل بودن قضیه ازدواج دو برادر با دو خواهر
۴ – نتیجه بحث
۵ – پانویس
۶ – منبع

داستان هابیل و قابیل در قرآن

از جمله آیاتی که به داستان این دو برادر پرداخته، این چنین است: «هنگامی‌که هر دو نفر با انجام کار نیکی به پروردگار تقرب جستند، پس از یکی پذیرفته شد و از دیگری پذیرفته نشد. (برادری که عملش پذیرفته نشد، از روی حسد و خودخواهی به برادرش‌] گفت:بی‌تردید تو را می‌کشم. (او) گفت: خدا فقط از پرهیزکاران می‌پذیرد• مسلماً اگر تو برای کشتن من دستت را دراز کنی، من برای کشتن تو دستم را دراز نمی‌کنم؛ زیرا از خدا پروردگار جهانیان می‌ترسم».

یادآوری چند نکته درباره آیه

از آن‌جا که این داستان درس‌ها و عبرت‌های بسیاری دارد؛ لذا مورد اهمیت بسیار قرار گرفته است و ما تعدادی از نکات پیرامون آیه را بررسی می‌کنیم:

۱. قربانی کردن

آنچه در قرآن آمده این است که آن دو برای خداوند قربانی کردند؛ اما در این‌که این قربانی‌ها چه بوده و آنها از کجا فهمیده‌اند که قربانیشان مورد قبول خداوند قرار گرفته یا نه، قرآن کریم چیزی در این‌باره نمی‌گوید. ولی در روایات این مسئله بیان شده است:
«همانا حضرت آدم ـ علیه‌السلام ـ به هابیل و قابیل (فرزندانش) دستور داد (دستوری که از جانب خداوند بود) که برای خداوند قربانی کنند. از آن‌جا که هابیل چوپان و صاحب گوسفند بود و قابیل صاحب زراعت، پس هابیل یکی از بهترین گوسفندانش را قربانی کرد و

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.