پاورپوینت قیل و فیها تأمل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قیل و فیها تأمل دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قیل و فیها تأمل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت قیل و فیها تأمل :

پاورپوینت قیل و فیها تأمل

کلیدواژه: قیل، فیها تأمل، الاظهر، فتوا، اشکال.

پرسش: منظور از کاربرد اصطلاحات «قیل»، «فیها تأمل» و «الاظهر» در منابع اسلامی چیست؟ (در کتاب منهاج الصالحین آیت‌الله خویی، جلد ۲ دربار حکم ثروب (تخم یک نوع ماهی که دارای پوست خشنی است) و حلبلاب (تخم یک نوع ماهی که در عرف مردم عراق به حلبلاب معروف است و دارای پوست نرم است) می‌گویند (قیل): تخم هر حیوانی تابع آن حیوان است، اگر استفاده از گوشت حیوان جایز باشد، استفاده از تخمش نیز جایز است، اگر در ماهی، موضوع مشتبه شد، گفته شده که آن ماهی که دارای پوست خشن است و در عرف ما به آن «ثروب» می‌گویند خورده می‌شود؛ ولی آن ماهی که دارای پوست نرمی است و در عرف ما به آن «حلبلاب» گفته می‌شود، خورده نمی‌شود و فیها تأمل؛ بلکه به نظر ما اظهر حرمت است در مورد هر چیزی که حکمش مشتبه شده باشد. لطفاً دربار عبارت‌های «قیل»، «فیها تأمل»، «الاظهر» توضیح دهید و بفرمایید آیا حکم در این موضوع، استحبابی است یا وجوبی؟).

پاسخ: سه اصطلاح «قیل»، «فیها تأمل» و «الاظهر» از اصطلاحاتی هستند که در مباحث استدلالی فقه، تفسیر، حدیث و غیره کاربرد دارند که در ذیل جایگاه استفاده از این کلمات بیان می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – معنای قیل
۲ – معنای فیها تأمل
۳ – معنای الاظهر
۳.۱ – دیدگاه آیت الله خویی
۴ – پانویس
۵ – منبع

معنای قیل

قیل: این اصطلاح، برای نقل دیدگاه‌هایی استفاده می‌شود که

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.