پاورپوینت گرایش به بی‌حجابی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت گرایش به بی‌حجابی دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت گرایش به بی‌حجابی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت گرایش به بی‌حجابی :

پاورپوینت گرایش به بی‌حجابی

کلیدواژه: بی‌حجابی، بدحجابی، حجاب اسلامی.

پرسش: چرا عده‌ای از جوانان و نوجوانان پاورپوینت گرایش به بی‌حجابی دارند؟ دلایل بی‌حجابی افراد چیست؟

پاسخ:

فهرست مندرجات

۱ – حجاب هدیه‌ای الهی
۲ – علل گرایش به بدحجابی
۲.۱ – هوای نفس
۲.۱.۱ – سخن خداوند متعال
۲.۲ – دور شدن از فطرت
۲.۳ – تهاجم فرهنگی
۲.۴ – بلوغ و بحران هویت
۲.۴.۱ – برتری‌جویی
۲.۴.۲ – حس تبرج و مدگرایی
۲.۵ – اختلال در عوامل مؤثر بر شخصیت
۲.۶ – اجرا نکردن عوامل بازدارنده بد‌حجابی
۲.۷ – نبودن قانون صریح و شفاف
۲.۸ – جهل به مسئله حجاب
۲.۹ – دیگر موارد
۳ – معرفی منابع
۴ – پانویس
۵ – منبع

حجاب هدیه‌ای الهی

حجاب اسلامی جلوه‌ای از خورشید زیبای باورهایی است که خود دنیایی از امنیت، آرامش روانی، عزت نفس، خودباوری و … را برای هر زن و مردی به ارمغان می‌آورد و بهشتی از تفاهم و همدلی را به همسران می‌بخشد.
پوشش اسلامی که براساس تدبیر حکیمانه الهی و نگاه ارزش‌مدارانه به انسان ـ به ویژه زنان ـ واجب گشته، به حق، هدیه‌ای الهی برای جامعه اسلامی و انسانی محسوب می‌شود.
گرایش روزافزون زنان به این امر حکیمانه الهی در غرب، پس از چشیدن مزه تلخ بی‌حجابی و بدحجابی، تداعیگر همان جمله معروف است که «حجاب مصونیت است نه محدودیت».

علل گرایش به بدحجابی

درباره مسئله بدحجابی که یکی از معضلات کنونی جامعه ماست، بررسی و تحلیل عمیق و چند‌جانبه‌ای لازم است. لیکن در این‌جا به اختصار به چند علت آن اشاره می‌کنیم:

هوای نفس

این‌که دیده می‌شود برخی زنان به سمت بدحجابی تمایل پیدا کرده‌اند، ناشی از عواملی چند است که از جمله می‌توان به مسئله هوای نفس که پدیده‌ای خطرناک و لغزاننده است و در همه اعصار، انسان‌هایی بر اثر گرفتار آمدن در دام آن، به سرپیچی از حقیقت یا مبارزه با آن گراییده‌اند، اشاره کرد.
همین مسئله بوده است که همواره تاریخ بشریت را سیاه کرده و بسیاری از انسان‌ها را رودرروی پیامبران و اولیای الهی قرار داده است.
اگر انسان در زندگی خود، لذت‌های دنیوی را انتخاب کند و پیرو هوای نفس و شهوات جسم باشد و خداوند متعال و روز جزا را فراموش کند، درست مانند حیوان، و حتی بدتر از آن می‌شود؛ زیرا از عقل خود که خداوند متعال او را به واسطه آن بر حیوان برتری بخشیده، استفاده نکرده است.

سخن خداوند متعال

قرآن کریم می‌فرماید: «أَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنْتَ تَکُونُ عَلَیْهِ وَکِیلًا • أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَکْثَرَهُمْ یَسْمَعُونَ أَوْ یَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا »؛ آیا دیدی کسی را که هوای نفس خویش را معبود خویش ساخت؟ آیا تو می‌توانی او را هدایت کنی (یا به دفاع از او برخیزی) … آن‌ها همچون چهارپایان‌اند؛ بلکه گمراه‌ترند.
انسانی که این‌گونه زندگی می‌کند، فاقد شخصیتی رشد یافته است. چنین شخصیتی درست مانند کودکی است که به جز نیازها و تمایلات خود، هیچ‌چیز برایش اهمیت ندارد و در واقع هنوز اراده‌اش قوی نشده و کیفیت حاکمیت بر هوای نفس و خواسته‌های دل را نیاموخته است؛ از‌این‌رو همواره دنباله‌رو خواسته‌ها و تسلیم وسوسه‌های «نفس اماره به سوء» است.

دور شدن از فطرت

اگر سیری در آیات سوره اعراف داشته باشیم و مراحل فریب خوردن حضرت آدم و حوّا (علیهما‌السّلام) و خروجشان از بهشت را بررسی نماییم، خواهیم فهمید که اصل مسئله حجاب از فطریات انسانی به شمار می‌رود و گناه انسان را از این فطرت دور می‌کند. در قرآن کریم در سوره اعراف به این امر اشاره شده است. («سپس شیطان آن را وسوسه کرد، تا آن‌چه را از ‌اندامشان پنهان بود، آشکار سازد… و هنگامی که از آن درخت چشیدند،‌ اندامشان (عورتشان) بر آن‌ها آشکار شد؛ و شروع کردند به قرار دادن برگ‌هایِ (درختان) بهشتی بر خود، تا آن را بپوشانند …).
بنابراین طبق اصل اولیه نظام خلقت، پوشش جزئی از شأن مخلوق خداوند و مقارن با آفرینش آدم است. منتها در طول دوران‌ها، نقش آن به خاطر عواملی کم‌رنگ شده است.

تهاجم فرهنگی

تهاجم سنگین فرهنگی غرب و هم‌سویی بسیاری از غرب‌زدگان در نوشته‌ها و هنرهای خود با آنان و ترویج خزنده ماتریالیسم و سکولاریسم اخلاقی و کاهش تعهدات دینی و روح تعبد و تسلیم در برابر احکام و هنجارهای الهی نیز، از دیگر علل پاورپوینت گرایش به بی‌حجابی و بد‌حجابی است.

بلوغ و بحران هویت

پس از پایان یافتن دوره کودکی، فرد وارد مرحله‌ای می‌شود که شرایط آن با شرا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.