پاورپوینت مفهوم خدا در نظر فیلسوفان مسیحی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مفهوم خدا در نظر فیلسوفان مسیحی دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مفهوم خدا در نظر فیلسوفان مسیحی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مفهوم خدا در نظر فیلسوفان مسیحی :

پاورپوینت مفهوم خدا در نظر فیلسوفان مسیحی

کلیدواژه:خدا، فلسفه غرب، قرون وسطی، فیلسوف.
پرسش:در دیدگاه فیلسوفان چگونه مفهوم وجود متافیزیکی یا ماوراء الطبیعی به نام خدا شکل گرفته و این خدا از دیدگاه متفکران مختلف چه ویژگی هایی دارد و در نظر فیلسوفان مسیحی در دوران قرون وسطی چه ویژگی های دیگری پیدا کرد؟ آیا خدای فیلسوفان قرون وسطی با فیلسوفان دیگر پیش از آن متفاوت است یا خیر؟
پاسخ:

فهرست مندرجات

۱ – فیلسوفان یونان
۲ – خدا در دوران پیشا سقراطی
۳ – خدای افلاطون
۴ – خدای ارسطو
۵ – منشا خدا در فلسفه قرون وسطی
۶ – خدای اگوستین
۷ – خدای آکویناس
۸ – تفاوت خدای فیلسوفان مسیحی و یونانی
۹ – خدای دکارت
۱۰ – تضعیف متافیزیک در قرن۱۸
۱۱ – نتیجه
۱۲ – پانویس
۱۳ – منبع

فیلسوفان یونان

فیلسوفان اولیه یونان باستان در جستجوی منشأ همه اشیاء و آفریننده خلقت به مفهومی به نام خدا رسیدند. آنها عناصر اربعه را منشأ جهان می‌دانستند. به عنوان مثال “طالس منشأ همه چیز را آب می‌دانست، دموکریتوس آتش و فیلسوفان دیگر هوا یا خاک” . “بحث مفصل درباره خدایان در نزد یونانیان در آثار هومر و هسیود آمده است. اگر بخواهیم خود را به کتاب ایلیاد هومر محدود کنیم می‌بینیم که کلمه «خدا» در آن جا ظاهرا بر انواع عجیبی از موجودات مختلف اطلاق می‌شود. در فکر یونانی تصور الوهیت از تصور طبیعت و اصل ضرورت حاکم بر آن حاصل شده بود. منظور از این موجودات عجیب قوای الاهی بودند که مردمان یونانی افعال و افکارشان را با توجه به آنها سامان می‌دادند” . مسلما خدای ایشان نمی‌توانست خدای واحدی باشد که اکنون می‌شناسیم. اساسا “درباره مفهوم و وجود خدا در مکاتب فلسفی، ادیان و ادوار تاریخی آرا و نظریات زیادی مطرح شده است، اما هیچکدام از اینها از معنا و مفهوم خدا، فهمی ثابت و تغییر ناپذیر نداشته و ندارند”. در این جا تاریخچه بسیار مختصری از تلقی فلاسفه غرب از خداوند ارائه می‌شود که در ضمن آن به بخش‌های مختلف سؤال حاضر پاسخ داده شده است.

خدا در دوران پیشا سقراطی

خدای فرهنگ یونانی در دوره تفکر پیشا سقراطی (یونانیان متقدم) دو وجه ممیزه اساسی با تصورات دیگر درباره خدا دارد که عبارت‌اند از: حیات و انسان وارگی.

خدای افلاطون

نقش خدای افلاطون (صانع، ایده یا مثال خیر) سر و سامان دادن به عناصر موجود، اما آشفته در عالم و تصویر کامل زیبایی آن در بهره مندی از زیبایی ایده‌ ها است.

خدای ارسطو

خدای ارسطو (محرک نامتحرک) علت غایی عالم است، اما علت فاعلی آن نیست و ممکن است بیش از یکی باشد.

منشا خدا در فلسفه قرون وسطی

فلسفه مدرسی (قرون وسطی) دیدگاه خویش در باب خدا را از دو منشأ به دست آورده است: کتاب مقدس و فلسفه یونانی . متکلمان و آباء کلیسا از عبارت «هستم آن که هستم» این گونه استفاده کردند که خداوند وجود دارد و منشأ همه چیز است. پس خالق جهان و انسان و در عین حال واحد است. البته خدای خالق باید قادر مطلق و عالم مطلق نیز باشد. به لحاظ منطقی خدای قادر م

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.