پاورپوینت مقایسه حقانیت اسلام و بودا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مقایسه حقانیت اسلام و بودا دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مقایسه حقانیت اسلام و بودا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مقایسه حقانیت اسلام و بودا :

پاورپوینت مقایسه حقانیت اسلام و بودا

کلیدواژه:دین اسلام، آیین بودا.
پرسش:مسلمانان معتقدند که خدا، والاترین حق است، اما بودائیان اعتقاد دارند تعالیم بودا والاترین حق می‌باشد؛ چه تفاوتی میان این دو والاترین وجود دارد؟

فهرست مندرجات

۱ – پاسخ
۲ – راه دستیابی به حقیقت
۳ – پاورپوینت مقایسه حقانیت اسلام و بودا
۳.۱ – آیین بودا
۳.۲ – دین اسلام
۴ – خلاصه
۵ – پانویس
۶ – منبع

پاسخ

انسان‌ها معمولاً راه و مسلک خود را راه حقیقی و درست می‌دانند و غیر خود را ناحق کامل یا ناحقی مختلط با حق فرض می‌کنند. اما این، تنها یک ادعا است و نمی‌توان تنها با ادعا کردن، چیزی را ثابت کرد. علاوه بر این نمی‌توان تمام این ادعاها را حق کامل دانست؛ زیرا حقیقت یک چیز است و نمی‌تواند در چند چیز منافی وجود داشته باشد. البته ما منکر این نیستیم که بیشتر مدعیان حقیقت از جمله ادیان مختلف شمه‌هایی از حقیقت و حقانیت را در خود جای داده‌اند و بر مفاهیم اصیل انسانی؛ مانند درستی، راستی، اخلاق و عدالت و … تأکید کرده‌اند، اما این عیار و اندازه حقیقت در آنها متفاوت است، در یکی کم و در دیگری زیاد است.

راه دستیابی به حقیقت

اما چگونه می‌توان به حقیقت دست یافت و کلام مدعیان آن‌را نفی یا اثبات کرد؟ بهترین راه برای به دست آوردن حقیقت، فکر کردن و اندیشدن است، ادعا، هیچ حقیقتی را ثابت نمی‌کند و تنها راه رسیدن به حقیقت، تفکر و تعقل بدون تعصب است که در این صورت یا به حقیقت می‌رسیم که این مطلوب ما است و حتی اگر به حق نرسیدیم نیز در مقابل خداوند معذوریم.
برای نمونه دو دینی را که در سؤال بیان شد با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم واقعا کدام یک والاترین‌اند.

پاورپوینت مقایسه حقانیت اسلام و بودا

از آن‌جا که یک دین را در هدف آن دین می‌توان خلاصه کرد و برای فهم هدف یا اهداف دین لازم است، طریقی که دین پایه‌گذار آن است را بیابیم باید به بنیان‌های دین اسلام و آیین بودا توجه کنیم تا تصوّر بهتری نسبت به هدف آنها داشته باشیم:

آیین بودا

در آیین بودا «اعتقاد به خدا یا خدایان از اصول اساسی ایمان به شمار نمی‌آید و به همین دلیل، غالباً گفته می‌شود دین بودا یک دین خدانشناسانه است». در ادبیات بودایی، موقعیتی برای خداوند وجود ندارد و بود و نبود او در این آیین یکسان است. «در آیین بودا یکی از چهار حقیقت اصیل این است که تنها از طریق پیمودن راه هشت‌گانه که همان راه بودایی است، می‌توان به هدف بالا دست یافت». این هدف اهمیت و کارایی بسیار بالایی در آیین بودا دارد.
اما نکته مورد نظر ما در

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.