بهینه سازی شبکه باران سنجی با استفاده از آنتروپی اطلاعات و الگوریتم کرم شب تاب (مطالعه موردی: حوضه شرق دریاچه ارومیه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بهینه سازی شبکه باران سنجی با استفاده از آنتروپی اطلاعات و الگوریتم کرم شب تاب (مطالعه موردی: حوضه شرق دریاچه ارومیه) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بهینه سازی شبکه باران سنجی با استفاده از آنتروپی اطلاعات و الگوریتم کرم شب تاب (مطالعه موردی: حوضه شرق دریاچه ارومیه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بهینه سازی شبکه باران سنجی با استفاده از آنتروپی اطلاعات و الگوریتم کرم شب تاب (مطالعه موردی: حوضه شرق دریاچه ارومیه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بهینه سازی شبکه باران سنجی با استفاده از آنتروپی اطلاعات و الگوریتم کرم شب تاب (مطالعه موردی: حوضه شرق دریاچه ارومیه) :

سال انتشار : ۱۳۹۹

تعداد صفحات : ۱۷

اقدام در اجرای پروژه های آبی، شناخت ویژگی های بارندگی و آگاهی از آب و هوا و اقلیم منطقه است. بارندگی  به­ دلیل تغییرات مکانی و زمانی زیاد، در مقایسه با سایر عوامل هواشناسی، به شبکه متراکم تری برای دیده بانی نیاز دارد. ازاین ­رو مکان­یابی بهینه احداث ایستگاه­ها امری بسیار ضروری است. بنابراین ابتدا داده های بارش ماهانه ایستگاه های باران سنجی در سطح حوضه و مناطق مجاور آن ها جمع آوری گردید. سپس تمامی داده­ های سری زمانی مورد تحلیل­های آماری ازجمله آزمون­ نرمال و همگنی قرارگرفتند و ایستگاه ­های دارای آمار خطا و غیرهمگن از مجموع ایستگاه­ ها حذف و یا اصلاح شدند. با توجه به نتایج آزمون­های­ نرمال، بارندگی سالانه در ۵ ایستگاه به ­دلیل کوچک بودن مقادیر آزمون­ها از مقدار بحرانی آن­ها، از توزیع نرمال پیروی نمی­ نمایند. همچنین نتایج آزمون­ های همگنی حاکی از آن بود که ۷/۹۱ درصد از ایستگاه­ های منتخب حوضه از لحاظ صحت و درستی داده ­های بارندگی ثبت­شده مورد تایید بوده و در ادامه، قابل استفاده در تحلیل­ های هیدرولوژیک و یا منابع آبی خواهند بود. با تحلیل مکانی آنتروپی بارش، مقدارآنتروپی انتقال اطلاعات در سطح حوضه محاسبه و معیاری در تعیین نقاط با پتانسیل تاسیس ایستگاه جدید در نظر گرفته شد. نتایج حاکی از این است که شش ایستگاه شبستر، شرفخانه، زرنق هریس، هرزندات، کلیبر و قوشچی سراب ضمن کسب رتبه­ های پایین در شبکه، وضعیتی بحرانی داشته و ضعیف­ ترین ایستگاه­های حوضه می­ باشند. از سوی دیگر ایستگاه ­های سعیدآباد، باشسیزاوجان، مراغه، خرمازرد و شیرین­ کندی بالاترین رتبه ­ها را در میان سایر ایستگاه­ ها به خود اختصاص داده ­اند و پنج ایستگاه مهم حوزه آبخیز مورد مطالعه می­ باشند که مفیدترین اطلاعات در شبکه را تولید می ­نمایند. به­ منظور انجام فرآیند بهینه ­سازی تابع هدفی برای کل حوضه تعیین و سپس از الگوریتم کرم شب تاب بهره­گیری شد تا بهترین جانمایی برای ایستگاه­های باران­ سنجی به ­دست آید. پس از بررسی نتایج مشخص گردید، بهترین جانمایی با اضافه کردن تعداد ۹ ایستگاه به­ دست می ­آید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.